Öppna kategorin

Vilka är på? (Slutavverkningsdagen)

52 inlägg 13783 visningar 16 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Vilka är på? (Slutavverkningsdagen)

Gräsmark  
#426693 Endera är de väldigt effektiva på Skogsstyrelsen eller också fick de inte in så många anmälningar.
Förutom de av datorn genererade svaren på mina 6 anmälningar, fick jag redan igår, 27/12, 2 brev om hänsynstaganden. Inget som man inte skulle ha tagit hänsyn till ändå, stigar, bäckar och surdråg.

Någon tjänsteman måste ändå haft tid att titta på anmälningarna redan den 22:a eller 23:e, för inte jobbade de väl extra under julhelgen.

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Vilka är på? (Slutavverkningsdagen)

halvproffs  
#430849 Jag fick också min anmälan besvarad fort. Fick en tjänsteman på Mellanskog att skicka många anmälningar just den 22dec.

Användarvisningsbild

Re: Vilka är på? (Slutavverkningsdagen)

Gräsmark  
#431207 Blev kanske inte någon större aktion av detta. För oss som skickade in slutavverkningsanmälningar är det väl inget negativt.
Våra anmälningar gäller i 5 år och vi kan snabbt haka på om skiftesgrannen avverkar. Både med tanke på kostnader för maskinflytt och risk för vindfällen.

Användarvisningsbild

Re: Vilka är på? (Slutavverkningsdagen)

Sweden-viking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#435404
Sweden-viking skrev:Jag skickar in ca 10-15 st avverkningsanmälningar nu....och i morgon


Firar i helgen nu efter den 2 februari kan jag börja slutavverkningarna som skickades in ovan.
Men väntar något år ändock, har fem år på mig slutavverkningarna. De enda som hörde av sig var länsstyrelsen angående en fornlämning som jag har men den visste jag om och har tagit hänsyn till i avverkningsanmälan men länsstyrelsen ville öka lite på skyddsytan runt om, men ytterst marginellt..
:D :D

Avatar Fallback

Re: Vilka är på? (Slutavverkningsdagen)

Engelthon  
#435463 Är det någon som vet hur det blev med uppslutningen? Verkar som det inte blev den effekten man önskade eller?

Användarvisningsbild

Re: Vilka är på? (Slutavverkningsdagen)

halvproffs  
#435466 Helt säker på att ss ej tittat på min areal. Har inte funnits några andra skospår än mina där då marken varit snötäckt hela tiden.

Avatar Fallback

Re: Vilka är på? (Slutavverkningsdagen)

Hanatorp  
#436170 Jag lämnade in en anmälan också och fick snabbt besked att man inte hade några krav utöver vad jag angav. Skydda en stenmur, utgör gräns och spara ovanliga trädslag. Vet ej om någon var ute i fält, men misstänker att de aldrig var där.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).