Öppna kategorin

Bolagsupplysningen

38 inlägg 12427 visningar 14 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Bolagsupplysningen

Sture Andersson  
#401894 Fick ett brev i dag från nått som hette Bolagsupplysningen ,dom vill lura mig att skriva i mina uppgifter och skicka in .
Om man läser det finstilta binder jag mig att betala 4795 per år i två år .
Man kan flyga till månen ,men man kan inte sätta fast sona här jävla rötägg .
Om jag som vanlig hederlig medborgare ,gör det minsta lilla förseelse åker jag dit direkt ,men inte dessa samhällets avskum,
dom går fria.



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Bolagsupplysningen

jannee  
#401898 Returnera brevet, dock max 2 kg. Stryk noteringen om att det endast får väga 50 gram. Gjorde alla detta skulle det snart upphöra. :grin:
De kör ett sådant här upplägg varje tidig höst eller sen sommar och räknar med att folk är för stressade för att noga kontrollera vad det gäller eller sommarvikarier som bara skriver under och skickar i retur. :!:

Avatar Fallback

Re: Bolagsupplysningen

markalyckan  
#401900 Bra att du skriver om detta för att varna andra så de inte går på det.

Användarvisningsbild

Re: Bolagsupplysningen

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#401904 Fick också ett sådant "erbjudande" idag. 😡
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Bolagsupplysningen

Sture Andersson  
#401918 Om nån nu skulle fylla i det kan man verkligen bli skyldig betala ,det är ju kriminell verksamhet .Det är väl bara skita i att betala eller ?
Eller är vårt samhälle så illa ute så dom kriminella håller på ta över.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Bolagsupplysningen

Johan_84  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#401924 Vet inte hur det går, men läser man i det finstilta står det att tvister ska avgöras i estnisk domstol.
Vet inte om dem har rätt att kräva det heller?

Avatar Fallback

Re: Bolagsupplysningen

jannee  
#401962 Detta har varit uppe till kännedom för svenska myndigheter och Bolagsupplysningen har sitt på det torra. Står uttryckligt att estnisk lag gäller och är du/ni så imbecilla och skriver på något ni inte fullt förstår få ni stå för konsekvenserna vilket helt klart är att BETALA.
Nonchalera brevet eller returnera svarsbrevet (dock ej ifyllt) men fyllt med skräp (max 2 kg) gör att det kan bli något kostsamt för bolagsupplysningen.

Användarvisningsbild

Re: Bolagsupplysningen

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#402006
Johan_84 skrev:Vet inte hur det går, men läser man i det finstilta står det att tvister ska avgöras i estnisk domstol.
Vet inte om dem har rätt att kräva det heller?

Använder du Paypal? I så fall har du godkänt att det är irländsk lag som gäller och att eventuella tvister avgörs i irländsk domstol.

Användarvisningsbild

Re: Bolagsupplysningen

Fredrik Reuter  
#402010 Hej,
Ja, detta är trist.
Men! Är det inte ändå så att det finns de som varit värre?
Jag har för mig att något liknande "företag" skickade ut brev som man var tvungen att besvara för att inte bli fakturerad. Det är än värre åt fanders, för så står det väl inte i dessa brev eller?

Användarvisningsbild

Re: Bolagsupplysningen

Johan_84  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#402044
th skrev:
Johan_84 skrev:Vet inte hur det går, men läser man i det finstilta står det att tvister ska avgöras i estnisk domstol.
Vet inte om dem har rätt att kräva det heller?

Använder du Paypal? I så fall har du godkänt att det är irländsk lag som gäller och att eventuella tvister avgörs i irländsk domstol.


Jag skickade med lite McDonalds skräp jag ville bli av med så för mig är det lugnt. Läste lite för intressets skull innan jag slängde skiten bara.

Avatar Fallback

Re: Bolagsupplysningen

Mattias_sjogerdala  
#402063 Nu har jag skickat iväg 10-12kg prima fyllnadsgrus.
ImageUploadedByskogsforum forum1470339434.751351.jpg

Användarvisningsbild

Re: Bolagsupplysningen

Mikael  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#402072 Av mig får de en gammal Tools katalog.

Avatar Fallback

Re: Bolagsupplysningen

brantek  
#402265 Kom två kuvert hit idag. Ett till mig och ett till frugan. Får se vad vi ska skicka till dom.

Användarvisningsbild

Re: Bolagsupplysningen

JörgenO  
#402280
Fredrik Reuter skrev:Hej,
Ja, detta är trist.
Men! Är det inte ändå så att det finns de som varit värre?
Jag har för mig att något liknande "företag" skickade ut brev som man var tvungen att besvara för att inte bli fakturerad. Det är än värre åt fanders, för så står det väl inte i dessa brev eller?


Nu var det länge sedan jag läste juridik så jag är osäker på benämningen men jag tror det du beskriver kallas "negativ avtalsbindning" på juridiska. Det jag däremot är säker på är att sådana avtal inte är giltiga, varken mot privatperson eller företag. Dvs, om jag skickar ett brev till någon med innebörden att han/hon måste tacka nej annars har han/hon beställt varan eller tjänsten så är detta inte ett giltigt avtal.

Avatar Fallback

Re: Bolagsupplysningen

Hanatorp  
#402358 Jag skickade en katalog med badrumsinredning. Tyvärr för Bolagsupplysningen var katalogen i A4 format så jag var tvungen att klippa den i fyra delar. Tre gick i paketet. En får de vänta på tills nästa år. 😡

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).