Öppna kategorin

Googles patent limmar fast påkörda fotgängare

8 inlägg 4540 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Googles patent limmar fast påkörda fotgängare

Fredrik  
#394809 Google satsar hårt på självkörande bilar och verkar nu tagit patent på ett klister som aktiveras om en fotgängare körs på av den självkörande bilen. Klistret ska limma fast kroppen på huven så inte personen slungas iväg och skadas ytterligare. Har inte hunnit läsa hela artikeln så jag vet inte om det framgår om bilen efter en krock automatiskt kör till närmaste akutmottagning och avaktiverar klistret vid ambulansuppfarten...

https://www.theguardian.com/technology/ ... -accidents



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Googles patent limmar fast påkörda fotgängare

bgl  
#394813 Länk till artikel i ViBilägare med kommentarer:
http://www.vibilagare.se/nyheter/google ... flugpapper

Användarvisningsbild

Re: Googles patent limmar fast påkörda fotgängare

Fredrik Reuter  
#394903 Ja, onekligen är det ett patent som väcker frågor... :shock:

Avatar Fallback

Re: Googles patent limmar fast påkörda fotgängare

eqlazer  
#394907 Vilket kanske just är det de vill? Att uppfinningen är idiotisk, men den skapar uppmärksamhet och på så sätt reklam. Inte vet jag, spekulerar bara... :)

Användarvisningsbild

Re: Googles patent limmar fast påkörda fotgängare

Fredrik Reuter  
#394918 Hehe, ja så kan det säkert vara. Det blir ju dessutom goodwill eftersom de visar att de försöker förbättra säkerheten.

Användarvisningsbild

Re: Googles patent limmar fast påkörda fotgängare

Ängagärdet  
#394930 Kofångare 2.0!

Avatar Fallback

Re: Googles patent limmar fast påkörda fotgängare

husqvarna_med_sthil  
#394964 Ojoj, jag känner mig passerad av utvecklingen i både tanke och förstånd. Bara hoppas att det blir bra.

Avatar Fallback

Re: Googles patent limmar fast påkörda fotgängare

eqlazer  
#394974 Eller varför inte montera kraftiga (elektro?)magneter under huven och tvinga fotgängare att bära ringbrynjor, då fångar man bara dem och inte massa insekter och annat bös :)
VCC:s krockkudde under motorhuven är nog den vettigaste lösningen än så länge.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).