Öppna kategorin

VICE STATSMINISTER, ÅSA ROMSON AVGÅR

5 inlägg 3442 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

VICE STATSMINISTER, ÅSA ROMSON AVGÅR

Sweden-viking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#391040 Det är med glatt hjärta jag får beskedet att VICE STATSMINISTER ÅSA ROMSON, Miljöpartiets bästa sänke inte längre ska vara VICE STADSMINISTER för Sverige, eller talesperson för Miljöpartiet.

Sveriges VICE STATSMINISTER duger inte ens till att föra talan i det egna 5 procents partiet, utan får kicken!
Detta säger egentligen allt om regeringens oduglighet och inkompetens.
Åsa kommer mest troligt att nu återgå till att måla den egna båten med giftig bottenfärg igen och värma båten med ful tankad otillåten miljöfarlig diesel. Den skattesubventionerade dieseln gav en kortsiktig vinst på 1,30 kronor per liter för miljöministern. Numera måste hon betala in separat miljöavgift till Skatteverket. Åsa Romson och hennes make låter dessutom bad, disk och tvättvatten, så kallat gråvatten, strömma orenat. Rakt ut i Östersjön , där alltså djurlivet förgiftas.

Det som jag tycker är anmärkningsvärt är att Romson efter alla klavertramp, felsägningar och förolämpningar inte själv valt att avgå eller åtminstone ställa sin plats till förfogande.
Hon tillhör dem, som t ex Mona Sahlin, Mehmet Kaplan, Yasri Khan, Rossana Dinamarca, m fl som saknar ett bra omdöme.

Kanske blir det ett litet extra kalas i kväll...om den tilltänkta ersättaren Isabella Lövin visar mer lämplighet.
Och inte bara vill stoppa avverkningar eller hindra landsbygdens utveckling.



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: VICE STATSMINISTER, ÅSA ROMSON AVGÅR

husqvarna_med_sthil  
#391057 Jag hoppas att någonstans finns en tydligare känsla hos folket för att mp inte har ensamrätt på miljöfrågan och vad man också får på köpet med detta parti. Undra om det är till V partiet tappar röster eller FI ? Hur som är det bara att tjäna för markägare när sådana här typer av politik visar sig från sin rätta sida. Sedan hoppas jag att partiets politik över lag får mindre stöd i nästa val. Är det bara jag som får känslan att media kan dra fram vad som helst när det behövs ? ... man blir fort stirrig och sniffar konspiration :wink: Man får bita sig i tungan eller sätta sig på händerna haha

Användarvisningsbild

Re: VICE STATSMINISTER, ÅSA ROMSON AVGÅR

vetinte  
#391090 Årdning o reda, alla ska mä eller kanske inte alla.
Men rätt ska fan va rätt. Så kulerna ur ladorna ska rulla....... :x
Som sagt fotfolket e blåsta från början o dom låter överheten köra över dom på alla sätt.
Varför ska inte fotfolket göra o bete sig som sina företrädare gör ?
http://www.expressen.se/dinapengar/roms ... 00-kronor/

Avatar Fallback

Re: VICE STATSMINISTER, ÅSA ROMSON AVGÅR

krusader  
#391106 ÄNTLIGEN!!!

Användarvisningsbild

Re: VICE STATSMINISTER, ÅSA ROMSON AVGÅR

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#392255 Är Isabella Lövin bättre för landsbygden än Åsa Romson, undrar ATL http://www.atl.nu/ledare/chans-till-bat ... ljopartiet
/Niklas

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).