Öppna kategorin

Vilken fågel?

11 inlägg 4726 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Vilken fågel?

svenssons  
#382784 En kollega till mig såg idag en fågel uppflugen i ett träd, hon hann ta ett foto. Tycker det ser ut som en vanlig värphöna men med tanke på att det var i centrala Mölndal så är jag lite osäker på att det är en höna som rymt. En tidig påskhöna på rymmen eller vad tror ni??



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Sv: Vilken fågel?

svenssons  
#382785
svenssons skrev:En kollega till mig såg idag en fågel uppflugen i ett träd, hon hann ta ett foto. Tycker det ser ut som en vanlig värphöna men med tanke på att det var i centrala Mölndal så är jag lite osäker på att det är en höna som rymt. En tidig påskhöna på rymmen eller vad tror ni??

   TS
Avatar Fallback

Re: Vilken fågel?

tallen100  
#382788 Visst är det väl en höna :???:

Avatar Fallback

Re: Vilken fågel?

svenssons  
#382790 Möjligt... bara så konstigt. Mitt inne i stan... Hoppas nån kan se vad det är...

   TS
Avatar Fallback

Re: Vilken fågel?

Suzuki Hasse  
#382799 Särkduva :mrgreen: Gissar oxå på vanlig hön

Användarvisningsbild

Re: Vilken fågel?

Göt  
#382857 Höns kan flyga lite när dom vill visst är det en vanlig höna :ugeek:

Avatar Fallback

Re: Vilken fågel?

lfq  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#382969 Jag tycker det liknar på en turturduva.

Avatar Fallback

Re: Vilken fågel?

Hanatorp  
#383093 Jag har haft höns sen jag var sex år och är nu år och har fortfarande höns och jag kan säga direkt att det är en tamhöna. Ser ut som om det är någon dvärghöna, kanske Wyandotte som finns i flera färger. :P

Användarvisningsbild

Re: Vilken fågel?

Göt  
#383137 lyckades släppa in hunden i hönsgården en gång. Hon for ju runt och skällde och skulle stånda hönsen då kunde dom flyga och flög upp på taket :surp: på hönshuset. Normalt kan dom väl lyfta en eller två meter

Avatar Fallback

Re: Vilken fågel?

treveslin  
#383153 Troligen en ras av dvärghöns trodde först på järpe men färgteckningen stämde inte Med vänlig hälsning Nisse

Avatar Fallback

Re: Vilken fågel?

svenssons  
#383154 Enligt kollegan som tagit fotot så satt hon bra högt upp i trädet. Men om hon varit på rymmen ett tag och lyckats överleva vintern i Götet (milda vintrar) så har hon väl fått lära sig att flyga ordentligt för att klara livhanken.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).