Öppna kategorin

Officiella gnäll och gnöl tråden!

172 inlägg 53901 visningar 29 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Officiella gnäll och gnöl tråden!

Tåndemåla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#451264 Hur vida man har koll på om det inte är sklettskada eller inte vet jag inte, jag hann knappt sätta mig på stolen innan mötet var slut. Så jag får se vad sjukgymnasten har att säga.[/quote]
Jag satt på akuten i fyra timmar för att får reda på att det inte var en skelett skada! Fick även tillbringa 10 h efter att jag fick diagnos på blodpropp i benet.[/quote]

Jag är säker på hennes bedömning att det inte är en sklettskada.
Ja, din historia var inte alls rolig men bra att du är på god väg tillbaka.



Ja jag är nog snart ner i dina trakter även om det blir lite mera nordväst! Finns få känslor som är så Goa som när man får kroppen tillbaka! :-bd \:d/

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Officiella gnäll och gnöl tråden!

Seb macahan  
#500543 Var ett tag sen nu, men nu är det pissigt. Sjuk.....feber o skallaverk o man dra sig för o bara sätta foten ute. Då ska man ut o röja snö! Med alvedon o allehanda vätskor och livsupehållande medel får jag väl prova. Tur man fick sova några timmar mellan rundorna i natt. Hälsningar gnäll Seb

   TS
Avatar Fallback

Re: Officiella gnäll och gnöl tråden!

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#500545 Inte bra o va ute o skruva seb 😱
Här inåt Småland har de inte kommit många flingor...

Användarvisningsbild

Re: Officiella gnäll och gnöl tråden!

Seb macahan  
#500596 Kör Drivex, så något skruvande blir det inte [emoji1] livsfarligt uttalande när snön vräker ner.....

   TS
Användarvisningsbild

Re: Officiella gnäll och gnöl tråden!

stegmaster  
#500599
Seb macahan skrev:Var ett tag sen nu, men nu är det pissigt. Sjuk.....feber o skallaverk o man dra sig för o bara sätta foten ute. Då ska man ut o röja snö! Med alvedon o allehanda vätskor och livsupehållande medel får jag väl prova. Tur man fick sova några timmar mellan rundorna i natt. Hälsningar gnäll Seb


Lider med dig. :((
Samma var det för mig sen 14 dager tilbaka.
Var skitdårlig själv, och snöade som tusan flera dager i strekk.
Inget roligt als, bara så vidt man orkadet släpa sig ut i traktoren. :sad:
Nu har du säkert mycket mer att röja en jag, men tråkit hur som helst.
Har ju backup med traktorer, men inte personal, så om man inte er död får man bara hålla i. :o

Avatar Fallback

Re: Officiella gnäll och gnöl tråden!

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#500602
Seb macahan skrev:Kör Drivex, så något skruvande blir det inte [emoji1] livsfarligt uttalande när snön vräker ner.....

Tänkte mer på att du skruvar med hydralventilen o slangarna till de.
Körde vreten innan med kommunsponsat skär så vända skär har jag övat på

Användarvisningsbild

Re: Officiella gnäll och gnöl tråden!

totte  
#500616
Seb macahan skrev:Var ett tag sen nu, men nu är det pissigt. Sjuk.....feber o skallaverk o man dra sig för o bara sätta foten ute. Då ska man ut o röja snö! Med alvedon o allehanda vätskor och livsupehållande medel får jag väl prova. Tur man fick sova några timmar mellan rundorna i natt. Hälsningar gnäll Seb


Ush och fy! Krya på dig Seb och gnäll lite mer här om det behövs, det är en mänsklig rättighet att få gnälla.

Avatar Fallback

Re: Officiella gnäll och gnöl tråden!

bema  
#500947 Gick åt h...e direkt. Nästan klar med inlägget när jag lyckas stänga webbläsaren. Borta...
Har haft ont i en axel en tid till och från, mest till. Klart att det frestar på ibland när man på fritiden ränner runt med motorsåg. :d
Fick stanna hemma förra veckan från jobbet. Hade kontakt med läkare som tyckte jag skulle käka värktabletter för att se om det hjälper. Fick en tid hos sjukgymnast också men då är nog gräsmattan grön när den tiden är. Nu inne på andra veckan hemma med axeln. Häromdagen ringer sjukgymnasten, hade fått ett återbud så det var bara att åka. Sjukgymnasten vrider och vänder på axeln så man lättar från golvet . En inflammation i en slemsäck i axeln. Det vara bara att kalla in läkaren för en cortisonspruta i slemsäcken. Var inte alls skönt. Efteråt går jag in på ett fik för en kopp kaffe i väntan på att optikern skall öppna. När jag äntligen ska träda hemfärden visar det sig att jag fått parkeringsböter.

Tror jag ägnar eftermiddagen åt Skogsforum.

Avatar Fallback

Re: Officiella gnäll och gnöl tråden!

Röjkvist  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#500963 Trött på kyla och snö! Vill ut i skogen med röjsågen!
Motorcykeln väntar också på våren :smile:

Användarvisningsbild

Re: Officiella gnäll och gnöl tråden!

halvproffs  
#711487 3 år sen någon skrev i tråden. @Seb macahan har du fått på dig tofflorna och kommit ur sängen utan feber? Länge sen du skrev något.
Själv gnäller jag på att soffan börjar bli utnött så en ny som inte alls är lika skön måste inhandlas 😉

Avatar Fallback

Re: Officiella gnäll och gnöl tråden!

tallen100  
#711493
halvproffs skrev:Själv gnäller jag på att soffan börjar bli utnött så en ny som inte alls är lika skön måste inhandlas 😉

Du får säga till frun att det inte är nyttigt för henne att ligga så mycket på sofflocket 😉

Avatar Fallback

Re: Officiella gnäll och gnöl tråden!

isteskog  
#711494 Är nog bättre för husfriden att vara tyst i såna lägen, tallen ...... 😉

Avatar Fallback

Re: Officiella gnäll och gnöl tråden!

tallen100  
#711506
isteskog skrev:Är nog bättre för husfriden att vara tyst i såna lägen, tallen ...... 😉

Ajdå tänkte inte på det😇

Användarvisningsbild

Re: Officiella gnäll och gnöl tråden!

Bax  
#711514 Systemet hade lördagsstängt, det hade jag inte räknat med, glömde helt bort vilken dag det är 🙃

Användarvisningsbild

Re: Officiella gnäll och gnöl tråden!

Knagge  
#711591 Jag har ont i nacken efter att ha stammkvistat.
Man får solen i ögonen ibland och även en hel del spån i ögonen.
Det är det värsta man kan göra i skogen men resultatet blir fint.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).