Öppna kategorin

Teloteket, bluff som man blir lurad av?

54 inlägg 52422 visningar 21 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Teloteket, bluff som man blir lurad av?

JensSkoog  
#433472
Vardon skrev:Nu kan jag bara prata för mig men rent krasst intresserar det mig inte. Jag håller mig bort från allt sånt där, köper inte telefontjänster från andra än mycket väl etablerade aktörer. Så jag tänker inte ens kolla sidorna.

Jag kommer således säkert betala för mycket men blir sällan lurad.


Det holler jag med dig i "Vardon" :-BD

Efter att jag startade upp som egenföretakare är det ingen gräns för vad det
ringas om och jag har inte tal på alla dom som erbjuder tjänster som ska
lyfta mitt företag upp till himmels. Jag säger bara åt dom att det inte
behövs, eftersom jag är så snygg, sexy och populär att kunderna köar
upp sig av sig själv så jag klarar mig själv - klick :lol: :lol:

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Teloteket, bluff som man blir lurad av?

Bosse55  
#447411 Ett redigt pissbolag, vart uppringd för några månader sedan och dom erbjöd så bra avtal så, och jag skulle "betala betydligt mindre" än med min dåvarande operatör, slutade med nästan 3 ggr så dyr månadsbetalning!!

Kan jag säga upp Teloteket på något sätt? För dom har icke hållt det dom lovat!

MVH

Användarvisningsbild

Re: Teloteket, bluff som man blir lurad av?

Åkaren  
#448043 Jag blev uppringd utav OPERATÖRSBYRÅN och efter många påtryckande samtal och lovord gjorde jag affär med vad jag trodde var Tele2 som de utgav sig för att vara.
Dom sa att dom hade kontakt med alla operatörer och kunde få fram mina bindningstider och vad det skulle kosta och säga upp.
De sa även att de jobbade med flera operatörer men de har enbart TELOTEKT som de säljer, inga andra!
INGENTING blev vad dom lovade! Jag hade mindre än 12 månader kvar och nu har dom gjort så jag sitter i 36 månader med den här bluffoperatören TELOTEKET.
OPERATÖRSBYRÅN och TELOTEKET är banditer som sysslar med bluff.
Jag försökte få hjälp och nån sorts förståelse men icke, istället fick jag motta hot om kronofogden, dubbla abonnemang och straffavgifter.
JAG VARNAR ALLA FÖRETAG SOM HAR MED DE ATT GÖRA!!!
AKTA ER FÖR TELOTEKET OCH OPERATÖRSBYRÅN.
Jag och min kollega kollade även upp ägarna för TELOTEKET och såg att de inte finns mycket gott att säga. De har lurat företag i nästan 10 år.
Som en av dom värsta Telenor återförsäljarna till en av de värsta Operatörerna ( TELOTEKET)
Personerna bakom dessa korrupta företag heter
CL, PT, LN, PH och SK.
Teloteket skriver sina egna inlägg på internet och de verkar även vara mentorer åt OPERATÖRSBYRÅN som bara har inlägg och betyg från folk från Helsingborg, troligtvis vänner och bekanta.
Det säger sig självt att när du själv skriver gott om sig själva att de inte finns något där och hämta.

Jag och min kollega kommer att kontakta
Polisen
TELE2
Allmänna reklamationsbyrån
Tidningar
Tv
Internet sidor som det går att få fram vilka lurendrejare CL, PT, LN, PH och SK.

Vi är simpla företagare inget jätte stort företag ca 10+ som litade på dessa personer, och av att döma är vi inte dom enda som blivit lurade av dessa.

Mitt tips till alla som är i kontakt med detta företag, gör inga affärer, lyssna inte på va de har att säga.
De har satt detta i system och skor sig på att lura och bedra företag.

Att det inte finns någon hjälp att få när man hamnat i klorna på dessa telefonförsäljare är helt otroligt.
Idag har vi fått en dyrare månadskostnad, längre bindningstid, mindre minuter, sms och surf. Inte nog med det så har de satt en leasing avgift på varje abonnemang som enligt de var för att hjälpa till med slutfakturan men vi får betala ca 7000 extra för att få hjälp med ca 2000 tot runt 9000:-
Jag förstår inte hur TELE2 kan stå bakom ett företag som detta, TELE2 som vill utge sig för att vara ett seriöst företag, TELE2 som lockar med låga priser och bra abonnemang.
Kan de hålla så låga priser för att de har underleverantörer som lurar till sig enorma summor på deras avtal.
Nej fy för TELE2, TELOTEKET OCH OPERATÖRSBYRÅN
Avskum är vad ni är!

Användarvisningsbild

Re: Teloteket, bluff som man blir lurad av?

halvproffs  
#448083 Det är för djä...t med dessa banditer. Har själv en granne som jag pratade med häromdagen som sa att han varit jättedålig i nerverna pga dessa banditer. Själv har jag klarat mig för jag är så vrång att jag konsekvent tackar nej till alla sk erbjudanden från säljare som ringer.
Ett tips är True Caller eller liknade appar att ladda hem, där ser man hur många som anser att det är spam och då blockera dessa samtal.

Avatar Fallback

Re: Teloteket, bluff som man blir lurad av?

tvilling  
#448084 Jag har laddat ner en app som spelar in samtal och jag brukar börja samtalet med att berätta att jag spelar in i utbildningssyfte[WINKING FACE] Tycker det ger bra effekt på alla påstridiga säljare

Avatar Fallback

Re: Teloteket, bluff som man blir lurad av?

Röjkvist  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#448104 Fattar inte att folk går på telefonsäljares erbjudanden?
Det saknas väl inte upplysningar?
Jag brukar be att det skickar ett offertförslag på posten.
Märkligt nog får jag inga, brist på frimärken :?:

Avatar Fallback

Re: Teloteket, bluff som man blir lurad av?

Astrix1  
#448105 Acr heter min inspelnings app kör den med truecaller funkar fint

Avatar Fallback

Re: Teloteket, bluff som man blir lurad av?

ocke  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#448114 Kör en app som heter Total Recall som spelar in samtal. Kör gratisversionen och funkar bra men lite mycket popupreklam ibland.

Avatar Fallback

Re: Teloteket, bluff som man blir lurad av?

tvilling  
#448116
Röjkvist skrev:Fattar inte att folk går på telefonsäljares erbjudanden?
Det saknas väl inte upplysningar?
Jag brukar be att det skickar ett offertförslag på posten.
Märkligt nog får jag inga, brist på frimärken :?:

Vet fall där både äldre och företagare tecknats för avtal fast de "tror"att de tackat nej vidsamtalet[ANGRY FACE][ANGRY FACE]

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar