Öppna kategorin

Teloteket, bluff som man blir lurad av?

54 inlägg 52436 visningar 21 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Teloteket, bluff som man blir lurad av?

totte  
#425613
BAWANSAID skrev:alla som blivit lurade kontakta gärna mig på nummer Vi håller på att granska avtal som ni har gjort med företaget. TELOTEKET ÄR ETT BLUFFFÖRETAG!! Va försiktiga!!



Så, det är mycket möjligt att du är en person som avser att försöka göra något åt Teloteket. I så fall så återkom med ett seriöst och genomtänkt inlägg där du berättar hur detta skall gå till, och på vilket sätt telefonkontakter med medlemmar här som blivit lurade kan bidra till det. Dessutom behöver vi veta en del om vad du är för någon, alltså inte namn eller sådant, men vad du har för förmåga och resurser.

Om det inte kommer något acceptabelt svar så kommer jag att radera dina inlägg och svaren på dem.

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Teloteket, bluff som man blir lurad av?

totte  
#425662 Jag har fått ett hövligt svar via PM att BAWANSAID avser att återkomma nästa vecka och då med mera info om planerna och sig själv samt att tills dess raderar vi det som har varit.

Avatar Fallback

Re: Teloteket, bluff som man blir lurad av?

Tosca  
#430934 Ja, det låter ju positivt kanske.

Användarvisningsbild

Re: Teloteket, bluff som man blir lurad av?

totte  
#431783 Tja, har ju inte hört nåt än :???:

Användarvisningsbild

Re: Teloteket, bluff som man blir lurad av?

Seb macahan  
#431785 Måste bara lägga in något litet positivt i detta.
Som byggare (alltid stressad och ofta något mått eller någon lösning på g i skallen) är vi lätt byte för alla telefonförsäljare. Vilket de också fattat. Jag har nästan alltid systematiskt sagt nej och lagt på, men det tar ändå tid. Jag skaffade Trucaller appen och blockade alla nummer som ringer ofta och installerade en app som heter ACR (samtalsinspelning) vilket jag upplyser alla säljare om att jag spelar in deras samtal. Detta samt Nix (även att det är företag) Kan bara glädjas åt att det var längesedan en säljare ringde mig. Har haft ett par bluff företag som gjort "redigerade inspelningar" men när jag spelat upp samtalen för dom och meddelat att en anmälan kommer att göras så har alla fakturor dragits in. De enda som inte gjort en kreditering är Kommun- Katalogen men de har inte heller hört av sig på 1.5år. Samtliga är polisanmälda.
Ett företag hotade med rättegång och kronofogden (tackar min gud att jag han öppna posten den veckan och bestrida originalfakturan inom 8 eller 10 dagar, då kan de inte skicka det till KFM.
Synd att man ska behöva kunna sånt här men tyvärr så hittar de nya vägar.

Användarvisningsbild

Re: Teloteket, bluff som man blir lurad av?

Vardon  
#431880 Du behöver väl inte upplysa om att du spelar in ett samtal du är delaktig i men det skrämmer bort de värsta...

Avatar Fallback

Re: Teloteket, bluff som man blir lurad av?

icdiamond  
#433346 ......................
Senast redigerad av icdiamond tor 26 jan 2017, 19:47, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: Teloteket, bluff som man blir lurad av?

alias  
#433352
icdiamond skrev:Hej. Jag måste bara påpeka att en sak känns jätteskum här... jag har fått höra jättebra saker om operatörsbyrån som då även är försäljare av telotekets abbonemang. Har faktiskt fått tips av många andra att vända mig till de för olika och bra telefonilösningar. (Bara nöjda kunder kolla deras facebook sida)

Det skumma här är att jag skriver in http://www.operatörsbyrån.se alltså med ö och å och kommer då in på denna sidan. Och deras riktiga hemsida är alltså utan ö och å.

Så det skumma här för mig är att någon antagligen har snott deras domän men bara lagt till ö och å så när folk söker på det så leder den domänen till den här hemsidan och då blir folk skeptiska. Jag kan inte tänka mig att någon gör det för någon annan anledning än att förstöra och är avundjuka på att det går bra för dessa människor och deras företag. Jättepinsamt...faktiskt.

Finns säkert återförsäljare för teloteket som inte är rättvisa och gör många orättvisa saker mot folk men absolut inte operatörsbyrån. Har inte hört en enda negativ sak om de. Och den som försöker förstöra... jag hoppas att dina föräldrar skäms för livet. 😡


Host... harkel... hrrmm...

Fler än jag som tycker detta luktar "smygreklam" i vanligt ordning?

MVH
Alias

Avatar Fallback

Re: Teloteket, bluff som man blir lurad av?

hfab  
#433354 Jag tror att icdiamond är en engagerad skogsägare som helt enkelt vill hjälpa sina medmänniskor att göra en bra affär. Därför har hen registrerat sig på skogsforum enkomt för att sprida sina lovord om telotekets förträffliga tjänster.


Eller så är hen ett nättroll som borde bannlysas.

Avatar Fallback

Re: Teloteket, bluff som man blir lurad av?

icdiamond  
#433378 ..........
Senast redigerad av icdiamond tor 26 jan 2017, 19:54, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: Teloteket, bluff som man blir lurad av?

isteskog  
#433381 Tål du inte att forummedlemmar har funderingar om inlägg i trådar så förstår du nog inte meningen med denna sida! Rekommenderar dig att läsa ett antal trådar så får du se att det är högt i tak på Skogsforum ..... :wink:

Avatar Fallback

Re: Teloteket, bluff som man blir lurad av?

icdiamond  
#433388 ......
Senast redigerad av icdiamond tor 26 jan 2017, 19:54, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: Teloteket, bluff som man blir lurad av?

tallen100  
#433390 Vilket engagemang :roll:

Användarvisningsbild

Re: Teloteket, bluff som man blir lurad av?

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#433394 Tre inlägg totalt här på skogsforum, alla positivt om Teloteket. Klart misstänkt.
/Niklas
Senast redigerad av Niking tor 26 jan 2017, 19:28, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: Teloteket, bluff som man blir lurad av?

Vardon  
#433395 Nu kan jag bara prata för mig men rent krasst intresserar det mig inte. Jag håller mig bort från allt sånt där, köper inte telefontjänster från andra än mycket väl etablerade aktörer. Så jag tänker inte ens kolla sidorna.

Jag kommer således säkert betala för mycket men blir sällan lurad.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar