Öppna kategorin

Teloteket, bluff som man blir lurad av?

54 inlägg 52428 visningar 21 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Teloteket, bluff som man blir lurad av?

Vardon  
#413298
Kse skrev:Jag säger bara fy f-n för dessa j-vla telefonförsäljarhelv-ten. 😡
Dom gör livet surt för mig och det är knappt man vågar svara i telefonen på ett nummer man inte känner igen.


Har du typ Android telefon så installera truecaller. Den är duktig att snoka upp nummer och står det att typ spam vet man nog vad som är att vänta.

Elmia
Avatar Fallback

Re: Teloteket, bluff som man blir lurad av?

Tosca  
#413299 Gör om teleabonnemanget till privat, då funkar NIX och trots att det kallas privat funkar det att bokföra som vanligt.

Användarvisningsbild

Re: Teloteket, bluff som man blir lurad av?

Kse  
#413303 Jag har en app som heter Spärrinfo tror jag, spärrar alla nummer som jag och andra användare lagrat in.
Privatabonemang tror jag inte på, dels måste ju kunderna kunna hitta numret och så uppger man ju sitt nummer i tid och otid till företag och myndigheter där den enkelt kan hittas av den som vill.
Visst är det enkelt att säga nej men det tar tid och energi ändå för det ringer nån varje dag, ibland 4-5 och även kvällar och helger. Försäljare, välgörenhet, undersökningar mm. 😡

Avatar Fallback

Re: Teloteket, bluff som man blir lurad av?

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#413309 Har ett äldre abonnemang från Telia liggande(49/mån)
Satte sim-kortet i en nyare telefon och har haft den liggande på kontoret, djädrat vad telefonförsäljare de har ringt till denna telefon utan att nån svarar och ingen lyssnar på mobilsvaret som hänvisar till mitt nyare nummer.
Kostar mej lite men jag har sluppit många säljare :D

Avatar Fallback

Re: Teloteket, bluff som man blir lurad av?

ocke  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#413318
Kse skrev:Jag har en app som heter Spärrinfo tror jag, spärrar alla nummer som jag och andra användare lagrat in.
Privatabonemang tror jag inte på, dels måste ju kunderna kunna hitta numret och så uppger man ju sitt nummer i tid och otid till företag och myndigheter där den enkelt kan hittas av den som vill.
Visst är det enkelt att säga nej men det tar tid och energi ändå för det ringer nån varje dag, ibland 4-5 och även kvällar och helger. Försäljare, välgörenhet, undersökningar mm. 😡

Har noterat det samma. Hade ett tag ett kontantkort registrerat på mig. Var knappt någon telefonförsäljare som ringde till min vanliga mobil. De som ringde på kontantkorter fick prata med min motorvärmare som var sms-styrd.:-)

Användarvisningsbild

Re: Teloteket, bluff som man blir lurad av?

bengt.  
#415783 ...
Senast redigerad av bengt. tis 01 nov 2016, 20:23, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: Teloteket, bluff som man blir lurad av?

Tosca  
#415784 Var denne go kille från företaget i fråga, det framgår inte riktigt?

Användarvisningsbild

Re: Teloteket, bluff som man blir lurad av?

halvproffs  
#415786 Blev medlem idag och första och hittills enda inlägget!! Det låter inte trovärdigt.

Avatar Fallback

Re: Teloteket, bluff som man blir lurad av?

Tosca  
#415788 Jo, därför är det ju bra med en chans att förtydliga sig, vad det är som köpts och av vem...

Avatar Fallback

Re: Teloteket, bluff som man blir lurad av?

alias  
#415792
halvproffs skrev:Blev medlem idag och första och hittills enda inlägget!! Det låter inte trovärdigt.


Hehe, fler än jag som är smått misstänksamma av sig märker jag. 8)

MVH
Alias

Användarvisningsbild

Re: Teloteket, bluff som man blir lurad av?

halvproffs  
#415798 Bengt har raderat inlägget :surp: hmmm Vi anropar honom @bengt. så får han förklara sig mer

Avatar Fallback

Re: Teloteket, bluff som man blir lurad av?

Tosca  
#415814 Det var visst ett svårt fall, men man behöver kanske inte fem abonnemang i alla sorters verksamhet.
Vissa klarar sig nog bättre med en uppsättning kontantkort.

Användarvisningsbild

Re: Teloteket, bluff som man blir lurad av! Operatörsbyrån?

johanalm  
#423962 Hej alla.

Jag har också blivit lurad av Teloteket via deras "återförsäljare" som de kallar de.

Så här lurade de mig.

Ringde en kille som var trevlig från början och fråga om mina telenor abonnemang.
Jag berättade att jag var nöjd men att priset alltid kan bli billigare. Inga problem sa han, du har ju varit kund länge, klart vi kan sänka ditt pris. Vad bra sa jag och frågade lite om själva abonnemanget, lika mycket surf? Jajamän sa han och till ett billigare pris 699 kr. Kanon fixa de då sa jag.

Det gjorde han....

Teloteket och operatörsbyrån hörde jag, men det var en återförsäljare för Telenor.

Eftersom jag flera gånger gjort avtal med olika telenor återförsäljare och de aldrig varit några problem så gick jag med på det.

Innan betalade jag 1000kr inkl moms för 2 abonnemang och 1 mobilt bredband.

Jag trodde de skulle komma ner till 699 kr.

Visade sig att det inte alls var telenor utan teloteket.

Visade sig att 699 kr inte alls var för alltihopa utan per abonnemang.

Dessutom var det ex moms.

Nu sitter jag med en kostnad på 2097 kr ex moms, när jag tidigare betalade 800 kr ex moms (1000 kr ink).

När jag försökta komma ur avtalet så vägrade dem. De hotade mig på ett sätt som gjorde att det var omöjligt att bevisa.

"Då blir det inkasso..."

"Det skiter jag i"

"Nämen då kanske vi kommer och hjälper dig personligen, skulle du vilja att vi besökte dig?"

"Hotar ni mig?"

"Nejdå, de har vi aldrig sagt"

Och abonnemangen? Dem är skit dåliga.

Bindningstiden? 36 månader.

Kundservice? Skitdålig.

Vad gjorde jag för att bli av med detta bluff företag?

1. Kontaktade Tele2s presschef (malin.selander@tele2.com) - de går under Tele2s nät.
- Undrade vad i helvete de sysslade med som låter oseriösa göra så här.

2. Kontaktade konsumentverket (De hänvisade mig till telekområdgivarna).

3. Kontaktade telekområdgivarna ( https://telekomradgivarna.se/kontakta-oss/ )
- Sök efter Mattias Grafström (VD)

4.Kontaktade förenade bolag ( http://www.forenadebolag.se/2016/02/11/ ... rsaljning/ )
- De är kunniga också och vet MYCKET om Teloteket.

5. Kontakta västerås tidningarna ( https://tips.mittmedia.se/vlt + redaktion@vasterastidning.se )
- De kommer granska företaget om de kommer in fler historier sa de till mig.

6. BESTRID ALLT! SVARA INTE NÄR DE RINGER MER!

7. POLISANMÄL DEM HOS POLISEN I VÄSTERÅS (Ring 11414 be att bli kopplad till receptionen i västerås)
- De har MÅNGA polisanmälningar mot sig redan.

8. Om det inte är för sent - LÅT DEM INTE FLYTTA DITT NR.
- Ring din befintliga operatör och berätta vad som hänt - säg att de INTE ska flytta ditt nummer därifrån!

DU ÄR INTE ENSAM! KOM IHÅG DE!

Detta företaget håller på med ren bluff och gömmer sig bakom sk "återförsäljare" och manipulerar omdömen, trådar m.m för att kunder inte ska kunna komma i kontakt med varandra. "tillsammans är man starkare"

Användarvisningsbild

Re: Teloteket, bluff som man blir lurad av?

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#424008 Ett sätt som faktiskt fungerar,har nämnt det förut, är att lägga in ett kontantkortsnummer i uppgifterna hos bolagsverket och skatteverket. De kan alltid nå dig via epost eller vanlig post ändå.
Ofta köper telemarketingfirmorna sina nummer från dessa myndigheter.

Avatar Fallback

Re: Teloteket, bluff som man blir lurad av?

axwell  
#424101
Uvskogen skrev:Ett sätt som faktiskt fungerar,har nämnt det förut, är att lägga in ett kontantkortsnummer i uppgifterna hos bolagsverket och skatteverket.

Där har jag ett telefonnr. till ett företag som inte existerar. :mrgreen:
Hoppas att dom ringer ofta. :mrgreen:

Dom flesta respekterar Nix även på mobilen, om inte inget seriöst företag. 😡

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar