Öppna kategorin

USA! Landet där mardrömmarna slår in.

8 inlägg 5528 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

USA! Landet där mardrömmarna slår in.

elis  
#332122 Tyvärr har några av de rednecks vi sett vid diverse vedmaskiner lämnat verksamheten och börjat inom juridiken istället. Otäck historia som tagen ur en av alla dessa filmer man trodde var rena fantasifoster, ack så man misstog sig: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20886086.ab



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: USA! Landet där mardrömmarna slår in.

Hema  
#332138 En vedertagen rekommendation är följande, ser du en olycka och du misstänker starkt att den skadade är amerikan, skall du inte ge hjärt & lungräddning, då du då kan riskera att bli stämd. (gäller väl mer generellt om du är på utomlandsresa)

Användarvisningsbild

Re: USA! Landet där mardrömmarna slår in.

JörgenO  
#332152 Hehe, journalistfrilansarna på Aftonbladet vill bara ha klick på sin artikel. Sen refererar de till en artikel i norska VG som nån sorts objektiv sanning.
Ägna 5min research åt hur media i USA beskriver den norske pillertrillaren så träder fram en mer komplicerande bild.
Och... tro inte för ett ögonblick att det 70talistiska USA-hatet i AB bara finns på kultur o ledarsidorna... det är ett anställningskriterium hos dem :grin:

Användarvisningsbild

Re: USA! Landet där mardrömmarna slår in.

Fredrik Reuter  
#332158 Här är tydligen åklagaren som förklarar bevisbörda och sin syn på händelsen.


Avatar Fallback

Re: USA! Landet där mardrömmarna slår in.

Hema  
#332161

En annan syn på händelsen av han mor.

Användarvisningsbild

Re: USA! Landet där mardrömmarna slår in.

JörgenO  
#332165 Och en länk till en föredömligt skriven artikel i ämnet. Låter båda sidors versioner komma fram, dömer ingen, tar ingens sida, bara en objektiv rapportering av vad som hänt och hur olika man uppfattat situationen.
Sånt här läser man aldrig i Aftonbladet.
http://archive.azcentral.com/arizonarep ... n-man.html

Avatar Fallback

Re: USA! Landet där mardrömmarna slår in.

Hema  
#332168
JörgenO skrev:Och en länk till en föredömligt skriven artikel i ämnet. Låter båda sidors versioner komma fram, dömer ingen, tar ingens sida, bara en objektiv rapportering av vad som hänt och hur olika man uppfattat situationen.
Sånt här läser man aldrig i Aftonbladet.
http://archive.azcentral.com/arizonarep ... n-man.html

Bäst hittills helt klart.

Avatar Fallback

Re: USA! Landet där mardrömmarna slår in.

elis  
#332176 Oavsett källa kvarstår faktum, det är en skräckhistoria, helt osannolik och knappast möjlig någon annanstans. Krävs ingen större empati för att inse problematiken i det händelseförlopp de råkar ut för p g a ett sketet problem med bilen. Vevar ned rutan för att prata och får näsan knäckt?!
När jag var där var jag hela tiden lite oroad över huruvida jag betedde mig rätt lr fel i trafiken, medveten om att amerikansk polis faktiskt väldigt lätt kan göra en enkel situation till en med dödlig utgång.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).