Öppna kategorin

Maskinförare

6 inlägg 2930 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Maskinförare

Partek  
#321537 Hej. Jag behöver lite klarhet i vissa funderingar. Jag körde skördare och skotare under 2002 t.o.m. 2006, och nu är det en del som säger att behovet av skotarförare ökar. Därför funderar jag på att söka lite extrajobb som förare. En person jag pratat med sa att det är ju jättebra att det finns en som mig med F-skattsedel som kan hoppa in vid behov. Och en annan person sa att det är ju stört omöjligt för mig att hoppa in vid behov, eftersom den tekniska utvecklingen gått så pass mycket framåt sedan 2006. Hmm... hur ligger det till egentligen? Finns det någon på forumet som har koll?



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Maskinförare

tallen100  
#321540 Vad jag vet så fungerar väl iaf skotaren på samma sätt som för nio år sen, sän om behovet är så stort efter förare som dom sagt i flera år stämmer vet jag ej.

Avatar Fallback

Re: Maskinförare

jannee  
#321543 Nyare skotare har väl luftfjädrad stol - där är väl största skillnaden :mrgreen: ?

Användarvisningsbild

Re: Maskinförare

Fredrik Reuter  
#321575 Hej,
Visst har det skett teknikutveckling, men inte så otroligt mycket så skulle stå dig slätt antagligen.
Grunden är ju den samma sedan 2006. Det som tillkommit i större skala är väl registrering av lassen och ev viktmätning i datorn + att maskindatorn idag ofta är samma som skotardatorn. Lägg också till att digitala kartor med GPS används mer idag.

Det är ingen raketteknologi direkt och får man bara lite tid på sig så sitter snart handhavandet.

Lycka till!

Avatar Fallback

Re: Maskinförare

Tosca  
#321585 Spakarna går fortfarande åt samma håll, å enda pedalen man behöver använda är gasen, så enklare än en bil att köra är det också fortfarande.

Avatar Fallback

Re: Maskinförare

ollonet  
#321592 Vad säget certifieringen om f-skattare i m maskin :surp:

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).