Öppna kategorin

Begagnade delar?

7 inlägg 4043 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Begagnade delar?

Valmetvalma  
#285360 Hej allihopa! Vi har en Valmet 820 som börjat trassla, och på diverse omvägar har vi kommit fram till att det troligen är transmissionsmotorn till drivningen som är slut. Nu är problemet att den inte tillverkas längre, ingen ersättning tillverkas heller enligt Komatsu, och vi har för tillfället inte råd att köpa en ny som o sådan specialtillverkas i Tyskland och skickas hit. Maskinen är ute på jobb och skulle behöva komma igång så fort som möjligt.
Jag har ringt några gånger till Koppom, men där tutar det bara upptaget (semestertider?). Är det någon som vet någon annanstans man kan få tag på bra reservdelar? Eller som har någon erfarenhet hur svårt det är att rusta på en gammal motor? (Beror ju självklart på hur sliten den är, men är det kört från början när det börjar krångla eller finns det en chans?) Tacksam för alla tänkbara svar!



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Begagnade delar?

Bax  
#285365 Skriv in "Valmet 820" i rubriken kanske du lättare får napp.

Avatar Fallback

Re: Begagnade delar?

Blivande snickare  
#285368 Hör med någon traktorskrot om dom har någåt vrak med rätt delar hela att sälja.

Användarvisningsbild

Re: Begagnade delar?

Erre  
#285370 Blocket
http://www.blocket.se/vi/14296082.htm

Kanske kan finnas ngt här.

Avatar Fallback

Re: Begagnade delar?

Torpan  
#285378 Kolla med Peters Skogsmaskiner, dom kan ha delar till eran 820. Även VMD håller på med delar till skogsmaskiner. Lycka till.

Användarvisningsbild

Re: Begagnade delar?

Kse  
#285461 Stå på dig till Koppoms, dom är duktiga på att få fram delar.
Annars så har Stigs Maskin i Lit mycket äldre Valmetdelar.
Får du inget napp kan jag fixa nummer till firma i norra Finland som får fram det mesta.

Avatar Fallback

Re: Begagnade delar?

skördaren 2  
#285464 De finns ju dom som renoverar lådor :)

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).