Funderingar om regler i barnomsorgen.

Svara  6 inlägg  1774 visningar  2 följer

Funderingar om regler i barnomsorgen.

#260103 Hej,jag undrar om det är nån mer än jag som har egen skog,småbarn+förvärvsarbete o vet vilka regler som gäller inom barnomsorgen?Om jag är ledig från mitt ordinarie jobb kan jag då ha barnen på dagis för att jobba i min skog,den bidrar ju till min försörjning.Har frågat på förskolan men fick väldigt vaga svar.

TS
PW

Re: Funderingar om regler i barnomsorgen.

#260114 Du är väl egenföretagare i å med skogen?
Problem solved.

Så gör jag numera iaf sen jag fick helgtjänst på mitt lönejobb. Perfekt nu när det är perfekt att vara i skogen. Dock jobbar jag inte lika mycket veckan jag har tösen men faktum är att det känns som att jag får mer tid med henne nu än vad jag fick förra året, trots att jag egentligen jobbar mer.. :???: 8)

Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#260115 Hur menar du med ledig? Inte om du menar föräldraledig, men om du jobbar i din enskilda näringsverksamhet istället för som anställd, får du såklart ha kidsen på dagis.

Om du hade varit snickare med egen firma, Hur hade du gjort då?

Sen så vet ingen på försäkringskassan eller dagis så mycket om hur det funkar,så dumt att fråga dem.

#260122 Ja det sa jag till min fru också,hur fan skulle nån kunna vara företagare annars.Tror det är nåt dåligt samvete det bottnar i,men det är ju inte några tolvtimmarspass jag är ute efter,snarare fem.Blir nog både snällare pappa o nöjdare barn om jag får dra till skogs o dom leka av sig på dagis.Sen om jag fattat rätt är det väl upp till 15 Tim i veckan som är gratis,men jag jobbar som timvikarie o vet aldrig från vecka till vecka hur mycket jag jobbar,kan bli mycket skogstid i bland :grin:

TS

Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#260140 Gratis vet jag inte, men kommun bjuder på runt 90% av kostnaden. :-)

#260335 15 timmar får man ha ungen på dagis även om man inte arbetar eller pluggar.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar
TitelStatistikSenaste svaret
Regler vid dikesröjning av batmer - sön 05 sep 2010, 11:25
i Skogsröjning
12 svar
6786 läst
av mooos73     
lör 18 jan 2014, 16:48
Nya regler för timmerhandel av Niking - tor 26 jun 2014, 00:47
i Skogsnyheter
0 svar
1304 läst