Öppna kategorin

Brasa.

4 inlägg 2192 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Brasa.

OlarsM  
#245507 Skrev de här på fb för nån dag sen. :arrow: Nån som brukar tända en brasa när ni ä ute å hugger (på vintern och ute alltså) :?:



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Brasa.

jannee  
#245509 Min morfar gjorde det alltid vintetid, tror att det var för att värma skaffningen + själv få lite värme när han rastade, en granngubbe tyckte det blev så bra med motorsåg, ja då hade man bensin med sig för att tända brasan till fläsket ?.
Själv har jag aldrig unnat mig den lyxen.

Avatar Fallback

Re: Brasa.

axwell  
#245510 Nej aldrig för egen del, bara om det är sällskap med och någon form av utflykt.

Mangan har en tråd




Eldar ni när ni är ute?

Inläggav Mangan » tor 02 feb 2012, 13:30
Det börjar bli kallt nu, skall krypa neråt -15 grader till helgen. Är det någon som gör upp en brasa när ni är ute och jobbar manuellt? Mysigt, men det tar ju tid både att sitta vid den och att fixa till den och hålla den levande. Funderar på att ordna någon imorgon. Tar med mig torr ved hemifrån. ;)

Har mest kört röjsåg på sommarhalvåret, då brukar man inte behöva elda så mycket. 8)

(Hittade ingen lämplig kategori?)
Mest skog när han dör vinner! ;)

Användarvisningsbild

Re: Brasa.

totte  
#245551 För länge sen, när jag och en kompis högg en liten gallringspost som extraknäck när vi gick skogbruksskola så hade vi som rastkoja ett vindskydd av en presenning och några granstörar. Vi högg varje lördag. Då eldade vi rejält vid matrasten. Några torrtallar blev ved, vatten fanns i en fin kallkälla, det var trivsamma små tillställningar.

Här är länken till Mangans tråd: viewtopic.php?p=159031#p159031

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).