Öppna kategorin

Filma när vi jobbar i skog, (mangans ide

22 inlägg 14644 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Filma när vi jobbar i skog, (mangans ide

stektlök  
#216381 Hej moderatorer (vet inte vilken kategori jag skall skriva i) och skogsnissar !

Jag läste i mangans blogg om att man ville se en film på ca 10-15 min när man jobbar i skogen. Tycker detta är en mkt bra ide då man själv är amatör och vill se proffs. Vanligast på youtube är juh ett stort träd sågas omkull å sedan slutfilmat. Film på olika huggare som kör i olika gallringar å brosslar å allt. Tex första gallring 25-30 årig gran, björk gallring, vedhuggning mm !

Måste lära mig att klippa och redigera film på datorn så man kan lägga upp det på tuben sedan :)

Mvh



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Filma när vi jobbar i skog, (mangans ide

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#216389 Vem vågar vra först och visa upp när allt bara går åt h-e! I realtid! :-)

Användarvisningsbild

Re: Filma när vi jobbar i skog, (mangans ide

anersimyra  
#216396 :surp: Duger stillbild?

Avatar Fallback

Re: Filma när vi jobbar i skog, (mangans ide

stektlök  
#216397 Tjena myra ! Nej vi vill se hur du rör dig och hur din teknik är och hur du fäller å släpar ihop enklast ! Eller svårast :mrgreen:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Filma när vi jobbar i skog, (mangans ide

anersimyra  
#216400 Ha, ha, ha, kan bli kul med kamraten som filmar som en kratta, dagens " moderna" kameror med hårddisk är ju dessutom besvärliga jämfört med äldre bandteknik där det går att redigera i kameran. Filmar man på samma sätt med "moderna" prylar är man piskad att lära sig ett obegripligt redigeringsprogram, det var bättre förr !! :roll:

Avatar Fallback

Re: Filma när vi jobbar i skog, (mangans ide

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#216420 Men, poängen är ju att du inte skall redigera! :D Man skall se ALLT du gör.

Användarvisningsbild

Re: Filma när vi jobbar i skog, (mangans ide

nelson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#216461 Hjälmkamera typ GoPro som de som filmar sig när de kör cross/enduro använder? Borde gå rätt bra att montera på huggarhjälmen :)

Avatar Fallback

Re: Filma när vi jobbar i skog, (mangans ide

Robertberg  
#216463 Då kan man ju inte mörka alla saker man gör som egentligen är förbjudna..
Men jag ska försöka filma vid nästa tillfälle!

Ett "kamerastativ" för smartphone får man genom att såga ett snitt med motorsågen i lämplig träbit.

Användarvisningsbild

Re: Filma när vi jobbar i skog, (mangans ide

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#216467
Mangan skrev:Men, poängen är ju att du inte skall redigera! :D Man skall se ALLT du gör.


Då gäller det att man är på hugget. :mrgreen:

Annars blir det som att titta på när målarfärg torkar. :wink:

Avatar Fallback

Re: Filma när vi jobbar i skog, (mangans ide

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#216489 Som nybörjare tycker jag det är bra att se andra göra "icke-optimala" saker... ;)

Användarvisningsbild

Re: Filma när vi jobbar i skog, (mangans ide

anersimyra  
#216492
Mangan skrev:Som nybörjare tycker jag det är bra att se andra göra "icke-optimala" saker... ;)
Du är sugen på lite spjälkningar och annat "riskgodis" förstår jag. :surp:

Avatar Fallback

Re: Filma när vi jobbar i skog, (mangans ide

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#216511 Nja, mer sätter fast sågen, snubblar på brytjärnet, letar efter kroken, kedjan hoppar på sågen, kombidunken välter och allt rinner ut.

Sånt man aldrig får se annars... :D

Avatar Fallback

Re: Filma när vi jobbar i skog, (mangans ide

stektlök  
#216594 Jag snubblade häromdagen med sågen igång och utan kedjelåset var i :surp: Tur vi slapp se det iaf! Stativet fixas juh lätt som det skrevs här över.... tack för tipset

mvh

   TS
Användarvisningsbild

Re: Filma när vi jobbar i skog, (mangans ide

anersimyra  
#216686 Nehej, att lägga in en film här är tydligen inget för oss "gubbar", jag provar istället med en bild.

Användarvisningsbild

Re: Filma när vi jobbar i skog, (mangans ide

anersimyra  
#216687 Ha, ha, ha, inte fan funkar det heller.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).