Öppna kategorin

Investera en miljon

81 inlägg 34777 visningar 16 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Investera en miljon

storån  
#201324 Om ni av nån anledning helt plötsligt hade en miljon att fritt disponera.
Vilken klok investering skulle ni gjort då för att förhoppningsvis få den miljonen att växa och kunna plocka ut vinst i framtiden?

Köpa mer skog?
Bättre maskiner?
Aktier?
Fastigheter?
mm?



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Investera en miljon

roten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#201340 Snus! Kommer snart va värt mer än guld.

Användarvisningsbild

Re: Investera en miljon

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#201345 Starta mineralprospekteringsfirma eller köpa in mig i en. De verkar löna sig bra.

Avatar Fallback

Re: Investera en miljon

pasvik  
#201353 Kjøp lastebil Slurfi og kjør stein fra Pajala, de trenger mange biler der har jeg hørt :wink:

Användarvisningsbild

Re: Investera en miljon

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#201359
Bild


Det vore ju nånting det.

Avatar Fallback

Re: Investera en miljon

Blivande snickare  
#201363 :ymdaydream: :ymcowboy:

Avatar Fallback

Re: Investera en miljon

pasvik  
#201366 Jaaa, vi satser på en slik. :grin: :grin:

Avatar Fallback

Re: Investera en miljon

zorran  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#201426 De klassiska energi. dock tyvärr olja tror sten hårt på dessa aktier... :mrgreen:



Zorran en som tror på virkespriserna.

Användarvisningsbild

Re: Investera en miljon

loppan  
#201430 Aktier är över tid den mest lönsamma investeringen i procent därefter fasta tillgångar i form av fastigheter eller skog/åker.

Maskiner är ju i regel en ganska dålig investering.
Den ger en i bästa fall ett arbete och en inkomst men avkastningen på arbetande kapital brukar bli några blygsamma procent.
Tror att många skogsmaskinsentrepenörer inte ens kommer upp i 3 % på arbetande kapital.

En miljon vill man ju gärna förränta 100% på kanske tio tolv år om man investerar dom som riskkapital.

Användarvisningsbild

Re: Investera en miljon

totte  
#201452 Samlarbil från 30 - 40-talet. Typ MG, eller så. Har man lite fler miljoner, Bugatti eller 20-tals Rolls.

Avatar Fallback

Re: Investera en miljon

Blivande snickare  
#201479
totte skrev:Bugatti

Veyron? ;)

Avatar Fallback

Re: Investera en miljon

D Brown  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#201480 Man kanske skulle ha köpt några av Saabarna KVD sålde nyss, 9-5 kombi och 9-4x.
Annars om man har plats så köp bilar som ännu inte är dyra, Volvo T-gul t.ex kommer nog aldrig att bli billigare än nu.
Titta t.ex vad Amazon 123GT kostar. Själv har jag en 240 Turbo som det ringer någon varje år och vill köpa. Lågmilade bilar av motorstark sort brukar vara säkra pengar. BMW M3 e30 är ju en annan prisraket, sådan skulle man köpt medans råd fanns.

Avatar Fallback

Re: Investera en miljon

opekka  
#201482 Aktier har de senaste tio åren varit ganska visset.

Idag: Aktiemarknaden skulle jag undvika då den består av så många led som ska ha sina procent av det som faktiskt produceras. Därtill att det är svårt att hitta bolagsföreträdare/bolagsledningar som ser aktieägare som sina uppdragsgivare.

Än mer skulle jag undvika fonder och "fiffiga" konstruktioner som så kallade rådgivare (=säljare) rekommenderar.

Vad återstår då? Hade jag svaret skulle jag sälja det dyrt :)

Avatar Fallback

Re: Investera en miljon

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#201500 Man kan ju alltid betala tillbaka en liten del av alla lån man har... :roll:

Användarvisningsbild

Re: Investera en miljon

stegmaster  
#201505
totte skrev:Samlarbil från 30 - 40-talet. Typ MG, eller så. Har man lite fler miljoner, Bugatti eller 20-tals Rolls.

Nja, det koster ju en del at bevara sånna klenod ochså, men jag tar gärna en Dusenburg om nån har en ståande i en ladu. :wink:
Fastigheter och skog/jord er nog det vettigaste. :grin:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).