Öppna kategorin

Billig kurs för motorsågskörkort, Arboga

5 inlägg 5775 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Billig kurs för motorsågskörkort, Arboga

Katten003  
#183206 De flesta av er har väl säkert inget behov av en sådan kurs men det har jag.
Eftersom skogsvårdsstyrelsens kurser kostar bortåt 10 lakan blev jag mycket glad när jag upptäckte att Studieförbundet Vuxenskolan Västmanland har en 30 timmars kurs för ca 900:- i Arboga. 8 tillfällen.
Anmälde mig glatt i vintras men fick nu reda på att det saknas 5 deltagare så kursen blir antagligen inte av :cry:

Så om någon känner någon som vill gå, tipsa gärna!!
Själv kommer jag att åka från Örebro så är öppen för samåkning om det skulle underlätta...

Mer info på: http://www.sv.se/sv/Hemsidesmallar/Geme ... rrid=98412



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Billig kurs för motorsågskörkort, Arboga

anersimyra  
#242056 Enligt Arbetsmiljöverket duger svensk skoglig gymnasieutbildning till. Arbetsmiljöverket säger att utlandsutbildade arborister eller skogsarbetare ska ha utbildning motsvarande säker skogs kurser, svensk skoglig utbildning torde således räcka mer än väl. Frågar ni säker skog ska alla ha svenskt motorsågskörkort, men ring och fråga AMV så får ni höra.. :surp:

Användarvisningsbild

Re: Billig kurs för motorsågskörkort, Arboga

Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#242082
anersimyra skrev:Enligt Arbetsmiljöverket duger svensk skoglig gymnasieutbildning till. Arbetsmiljöverket säger att utlandsutbildade arborister eller skogsarbetare ska ha utbildning motsvarande säker skogs kurser, svensk skoglig utbildning torde således räcka mer än väl. Frågar ni säker skog ska alla ha svenskt motorsågskörkort, men ring och fråga AMV så får ni höra.. :surp:



vad har det med Katten003 s fråga att göra!?? :roll:

Avatar Fallback

Re: Billig kurs för motorsågskörkort, Arboga

Blivande snickare  
#242122 Jag kommer gärna. Hämtar du mig åxå? ;)

Användarvisningsbild

Re: Billig kurs för motorsågskörkort, Arboga

anersimyra  
#242171
Huggarn skrev:
anersimyra skrev:Enligt Arbetsmiljöverket duger svensk skoglig gymnasieutbildning till. Arbetsmiljöverket säger att utlandsutbildade arborister eller skogsarbetare ska ha utbildning motsvarande säker skogs kurser, svensk skoglig utbildning torde således räcka mer än väl. Frågar ni säker skog ska alla ha svenskt motorsågskörkort, men ring och fråga AMV så får ni höra.. :surp:



vad har det med Katten003 s fråga att göra!?? :roll:
Jo, om han har skogsskola kan han skita i kursen. Du läser sannerligen andras svar som fan läser bibeln. :lol: :lol: :lol: :lol:

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).