Öppna kategorin

jlo 98cc

5 inlägg 3412 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

jlo 98cc

berga  
#131308 Har idag varit på auktion och köpt en tvåhjulstraktor/jordfräs med kärra, det sitter en jlo 98cc motor på den, maskinen är byggd 1959, undrar om någon som vet vart det går att få tag på motordelar till den motorn, såsom lager, koppling, kolv, tändspole mm. tacksam för svar.



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: jlo 98cc

Kjell S  
#131325 Kan vara marigt... dyker upp en del på Tradera då o då.

Användarvisningsbild

Re: jlo 98cc

totte  
#131332 Kolla på veteranmotorcykel-platser. Det bör vara samma motor i grunden som användes på 98-kubikarna, "lättviktarna" som var vanliga fordon på 50-talet. Lager är standardimensioner finns hos välsorterade kullagerhandlare. Cylinder, kolv och sånt kan vara marigt. Tänddelar bör gå, det är standard Bosch-grejor, tror det finns lagerfört fortfarande.

Vad är det för fabrikat på traktorn? Kan du åstadkomma några bilder på ekipaget? Vore mycket kul att se. Har själv en 2-hjulare från 65 med 148 cc ILO.

blog/totte/tv%C3%A5hjulstraktor-nytt-att-skruva-med_b-1652.html

Jag har en IPL för ILO:s 98 cc, typ ILO 101, hör av dig via PM så kan jag maila PDF:en.

Användarvisningsbild

Re: jlo 98cc

Kjell S  
#131336 Är det m.el.m samma delar som på Sachs? Spec. tänddelarna borde vara det då..

Användarvisningsbild

Re: jlo 98cc

totte  
#131343 Ingen aning, har aldrig plockat med en Sachs, men är det Bosh-tändning så och det var det väl på de flesta tyska motorer då.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).