Öppna kategorin

Generationsskifte

65 inlägg 31258 visningar 9 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Generationsskifte

jannee  
#295067 Passa då dig för honom, är själv ungefär i samma sits. Vi verkar kanske vara tappade bakom en vagn, men med bondslughet kommer man t.o.m. längre än LRF:s konsulter.
Du om någon borde vandra runt i skogen med en virkesinköpare, han om någon skulle kunna ge dig kött på benen.

Elmia
Avatar Fallback

Re: Generationsskifte

stektlök  
#295080
jannee skrev:Passa då dig för honom, är själv ungefär i samma sits. Vi verkar kanske vara tappade bakom en vagn, men med bondslughet kommer man t.o.m. längre än LRF:s konsulter.
Du om någon borde vandra runt i skogen med en virkesinköpare, han om någon skulle kunna ge dig kött på benen.



SANT

Avatar Fallback

Re: Generationsskifte

aalg  
#295118 Ja, du borde gå runt med en Virkesköpare, där kan du få en ganska bra bild av vilket värde skogen har utan att det behöver kosta dig så mycket. Vi har använt oss av den varianten vid en fastighet som skulle säljas inom släkten. Min uppfattning är att bästa bedömningen av skogsvärderingen kommer därifrån.
Intressant att läsa och lycka till.

Avatar Fallback

Re: Generationsskifte

Siggesix  
#295126 Så fort det är "klart" och fastigheten klyvts så får man väl sätta sig in i allt mer och bättre. Just nu går orken åt att bara orka härda ut detta.
TACK för alla tips och råd!!!

   TS
Avatar Fallback

Re: Generationsskifte

isteskog  
#295134 Lycka till! :grin:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).