Öppna kategorin

Valårstråden där vi går helt bananas ! ?

998 inlägg 338678 visningar 38 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Valårstråden där vi går helt bananas ! ?

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#288201 Fp - jordbrukets välgörare och hot http://www.atl.nu/ledare/svenska-jordbr ... re-och-hot
/Niklas

Elmia
Avatar Fallback

Re: Valårstråden där vi går helt bananas ! ?

Lönnskog  
#288204 De som tror att klimathotet är verkligt är inte riktiga i skallen!
De som tror att svensk skogsindustri kan behålla samma volym och dessutom få all sin energi från skogsråvaran är inte heller riktiga i skallen. De saknar historisk insikt. De saknar insikt om vad det skulle innebära för skogsägarens rätt till sin skog.

Svenskarna är i sanning världens dummaste folk!

Avatar Fallback

Re: Valårstråden där vi går helt bananas ! ?

isteskog  
#288208 Den där "tanten" litar jag inte riktigt på. Hon har flutit med och ändrat ståndpunkter lite för ofta. Fast jag hoppas hon har kommit till insikt om skogs och jordbrukets betydelse. Sen kan jag hålla med Lönnskog till vissa delar. Tror inte att virket räcker till både förädling och till att ersätta fossilenergin. Det måste till flera energislag för att uppnå detta.

Avatar Fallback

Re: Valårstråden där vi går helt bananas ! ?

stektlök  
#288294 Niking !! är du kvar?

Vad jag menade var att historiskt så har detta land överlevt oberoende av vem som styrt. Och vi kommer överleva även den kommande sosse-regeringen även om du kanske tror (inte vet jag) att
Sverige kommer gå under :)

   TS
Användarvisningsbild

Re: Valårstråden där vi går helt bananas ! ?

rokon  
#288295 Enligt min åsikt så kommer tyvärr Sverige att gå under oavsett vem som styr eftersom de som styr har andra lojaliteter än Sveriges väl och ve.

Avatar Fallback

Re: Valårstråden där vi går helt bananas ! ?

jannee  
#288301 Oberoende hur det än går i valvet är det ändå för dj**gt att 20 till 30 % av Sveriges röstande ska bestämma över de andra 70 till 80 procentenheterna.
Nu går det inte men bäst vore att sossar och moderater gick samman och försökte göra så gott de kunde. I mångt och mycket har de väldigt lika åsikter, men prestigen.
Finns ett ordspråk: Desto fler kockar desto sämre soppa, detta gäller inte minst i politiken.

Avatar Fallback

Re: Valårstråden där vi går helt bananas ! ?

stektlök  
#288330 20 bestämmer över 80 ?
Utveckla gärna de för en mindre vetande ?

   TS
Avatar Fallback

Re: Valårstråden där vi går helt bananas ! ?

roten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#288367
jannee skrev: Desto fler kockar desto sämre soppa, detta gäller inte minst i politiken.


Så du tror en soppa med äpplen och vitlök smakar bra :wink:

Användarvisningsbild

Re: Valårstråden där vi går helt bananas ! ?

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#288379
stektlök skrev:Niking !! är du kvar?

Vad jag menade var att historiskt så har detta land överlevt oberoende av vem som styrt. Och vi kommer överleva även den kommande sosse-regeringen även om du kanske tror (inte vet jag) att
Sverige kommer gå under :)


Om jag ska överleva som skogsägare, så ska V MP hållas borta från makt och inflytande.
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Valårstråden där vi går helt bananas ! ?

skogshasse  
#288382
Niking skrev:
stektlök skrev:Niking !! är du kvar?

Vad jag menade var att historiskt så har detta land överlevt oberoende av vem som styrt. Och vi kommer överleva även den kommande sosse-regeringen även om du kanske tror (inte vet jag) att
Sverige kommer gå under :)


Om jag ska överleva som skogsägare, så ska V MP hållas borta från makt och inflytande.
/Niklas

det handlar om att alla ska överleva alltså även våra barn och barnbarn eller håller du inte med om det niking. nu har du möjlighet att svara på min fråga och sen kan du ställa en fråga om du vill visa att du klarar av det och föra en seriös dialog

Användarvisningsbild

Re: Valårstråden där vi går helt bananas ! ?

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#288385
skogshasse skrev:
Niking skrev:
stektlök skrev:Niking !! är du kvar?

Vad jag menade var att historiskt så har detta land överlevt oberoende av vem som styrt. Och vi kommer överleva även den kommande sosse-regeringen även om du kanske tror (inte vet jag) att
Sverige kommer gå under :)


Om jag ska överleva som skogsägare, så ska V MP hållas borta från makt och inflytande.
/Niklas

det handlar om att alla ska överleva alltså även våra barn och barnbarn eller håller du inte med om det niking. nu har du möjlighet att svara på min fråga och sen kan du ställa en fråga om du vill visa att du klarar av det och föra en seriös dialog


Det hadlar om att skogsägaren ska kunna överleva på sin skog. Tycker du inte det, skogshasse?
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Valårstråden där vi går helt bananas ! ?

skogshasse  
#288386 jo det är klart att skogsägaren ska kunna överleva på sin skog så det håller jag med om men sen måste även dagens skogsägare vårda och sköta om skogen så morgondagens skogsägare kan överleva på skogen vilket innebär att vi som lever i dag måste bla röja,plantera så vi lämnar över något åt nästa generation fast sådana åtgärder bara är en utgift i dagsläget och det hoppas jag att även du tycker för det är säkert någon som har tänkt så om skogen du äger i dag i ett tidigare skede före din tid

Avatar Fallback

Re: Valårstråden där vi går helt bananas ! ?

stektlök  
#288387 Ok Niking... nu går vi händelserna i förväg lite. S och MP bildar regering säger vi.
Hur länge tar det då innan du går i graven och tvingas sälja tror du ?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Valårstråden där vi går helt bananas ! ?

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#288391
skogshasse skrev:jo det är klart att skogsägaren ska kunna överleva på sin skog så det håller jag med om men sen måste även dagens skogsägare vårda och sköta om skogen så morgondagens skogsägare kan överleva på skogen vilket innebär att vi som lever i dag måste bla röja,plantera så vi lämnar över något åt nästa generation fast sådana åtgärder bara är en utgift i dagsläget och det hoppas jag att även du tycker för det är säkert någon som har tänkt så om skogen du äger i dag i ett tidigare skede före din tid


Jo, men jag vårdar min skog, så att den ökar i värde. I år har jag både röjt och planterat en del.
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Valårstråden där vi går helt bananas ! ?

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#288392
stektlök skrev:Ok Niking... nu går vi händelserna i förväg lite. S och MP bildar regering säger vi.
Hur länge tar det då innan du går i graven och tvingas sälja tror du ?


Beror ju i.of.s. på vilken skogspolitik de i så fall ska föra. I bästa fall överlever jag hela mandatperioden. Blir det MP: skogspolitik för hela slanten, så blir det tufft.
/Niklas

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).