Skogsnyheter

Var femte julgran tjuvhuggen

121 inlägg 47596 visningar 25 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Var femte julgran tjuvhuggen

hinowa  
#422408 För några år sedan såg jag en man och kvinna komma ut ur skogen med en gran,jag känner skogsägaren.
Jag stannade min bil och frågade om han kände ägaren av skogen,nej fick jag till svar,ja då kommer det här bli jävligt dyrt,såg hur svetten lackade i pannan på mannen och kvinnan sprang in i bilen.Ja nu har jag ditt bilnummer så att du blir polisanmäld med dryga böter*
Det här är riktigt obehagligt kläckte han ur sig och såg väldigt spak ut*
Det var bara för att jävlas med grantjyven,tänkte att han skulle få bli lite spak*S

Elmia
Avatar Fallback

Re: Var femte julgran tjuvhuggen

svenssons  
#422409 Men va fan? Släppte du iväg dem? 2000 spänn eller anmälan. Men ja, jag vet att den kommer bli nerlagd men betala kan de ta mig fan göra!!

Avatar Fallback

Re: Var femte julgran tjuvhuggen

hinowa  
#422454 Granen blev kvar*Men jag kunde ha sagt att det var min skog*S*
Med böterna kontant :lol:

Avatar Fallback

Re: Var femte julgran tjuvhuggen

Simon.M  
#422507 Far min mötte en julgranstjuv på kommunens mark i stan och skojade med han att han stulit en gran av han. så tjuven bad om ursäkt och lämnade över granen så han tog hem den istället [emoji6]

Avatar Fallback

Re: Var femte julgran tjuvhuggen

tallen100  
#422509 :lol: :lol: :lol:

Avatar Fallback

Re: Var femte julgran tjuvhuggen

uffejohan  
#422519 Jag fattar inte att man gör sig omaket att stjäla granar när Byggmax tar 49 spänn för en vanlig gran och 99 för en kungsgran. Fattar heller inte att det går att odla för det priset. Om jag skulle sälja granar för det priset inklusive moms så hade jag nästan varit tvungen att stjäla för att få lönsamhet......

Användarvisningsbild

Re: Var femte julgran tjuvhuggen

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#422564 De kör kanske med lockpriser. Eller så kan granarna vara odlade i Baltikum med billiga vitryssar!
/Niklas

   TS
Användarvisningsbild

Re: Var femte julgran tjuvhuggen

totte  
#422568 För min del så köper jag granen av en lokal förening, lite dyrare än byggmax men det blir ju ett bidrag till bygden. Och garanterat närodlad.

Användarvisningsbild

Re: Var femte julgran tjuvhuggen

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#422764 Granstöld går inte att reparera http://www.lantbruk.com/debatt/granstol ... t-reparera
/Niklas

   TS
Avatar Fallback

Re: Var femte julgran tjuvhuggen

jannee  
Användarvisningsbild

Re: Var femte julgran tjuvhuggen

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#422934
jannee skrev:http://24nybro.se/2016/12/10/julgranstjuvar-overraskades-av-polisen/

Skönt att polisen åtminstone gör nytta någon gång på landsbygden.
/Niklas

   TS
Användarvisningsbild

Re: Var femte julgran tjuvhuggen

ananders  
#423026 För första gången har jag idag tagit en julgrans tjuv på bar gärning. Jag hade precis varit och tittat ut en julgran till mamma då jag ser en bil parkerad en bit bort där jag själv passerat över vägen från en plantering till en annan.
När jag närmar mig bilen ser jag en äldre man (90+) stapla runt i kraftledningsgatan med en bågsåg.
Jag går fram till mannen och frågar om han frågat markägaren om lov till den aktivitet han gör och redan gjort sig skyldig till då han redan fällt en liten anskrämlig gran.
Han svarar att han har frågat sin son om lov och mitt svar blir att jag känner inte dig som min far. Och han har säkert frågat sin son om lov men hans fastighet ligger ca 1 km ifrån den platsen vi nu befinner oss på.
Då börjar han mumla något om att det gör väl inget att hugga någon buske i ledningsgata för de kommer nog ändå snart och röjer ner det ändå.
Jo det är riktigt men då ligger buskarna kvar så låt du granen ligga där som de som röjer här gör och kom inte tillbaka hit igen, blev mitt svar. Sedan så väntade jag tills han åkt innan jag bröt granen på mitten ifall att han skulle vända tillbaka.

Användarvisningsbild

Re: Var femte julgran tjuvhuggen

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#423977 Julgranen kan få en stroke http://www.skogen.se/nyheter/julgranen-kan-fa-en-stroke
/Niklas

   TS
Avatar Fallback

Re: Var femte julgran tjuvhuggen

rikard_e  
#423991 Helt rätt, skogsbolagen säger "gallra i tid" Folket tar initiativ :grin:

Användarvisningsbild

Re: Var femte julgran tjuvhuggen

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#424019 Bara det att folket ofta tar fel träd. 😡
/Niklas

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).