Skogsnyheter

Finska skogsägare ombeds att avsätta skog till naturskydd...

7 inlägg 2077 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Finska skogsägare ombeds att avsätta skog till naturskydd...

ananders  
#417072 ... för att hedra Finland som blev självständigt för 100 år sedan nästa år.

http://www.atl.nu/skog/ersattning-for-avsattning-aran/



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Finska skogsägare ombeds att avsätta skog till naturskyd

Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#417086 Under inbördeskriget 1917 så radade man upp kommunister mot en tegelvägg och sköt dom här i stan.
Tydligen så sköt man för lite.......

Användarvisningsbild

Re: Finska skogsägare ombeds att avsätta skog till naturskyd

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#417094
Simba skrev:Under inbördeskriget 1917 så radade man upp kommunister mot en tegelvägg och sköt dom här i stan.
Tydligen så sköt man för lite.......

Snarare är det väl så att det har kommit en ny generation finska kommunister som behöver ställas mot väggen...
/Niklas
Senast redigerad av Niking tis 08 nov 2016, 14:10, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: Finska skogsägare ombeds att avsätta skog till naturskyd

alias  
#417096
Niking skrev:
Simba skrev:Under inbördeskriget 1917 så radade man upp kommunister mot en tegelvägg och sköt dom här i stan.
Tydligen så sköt man för lite.......

Snarare är det väl så att det har kommit en ny generation finska komminister som behöver ställas mot väggen...
/Niklas


Utan att ta ställning till föreslaget förfaringssätt med gruppen av människor som avses, så måste jag fråga @Niking om det inte smugit sig in en tryckfelsnisse?

Komminister och kommunister är lite olika saker. Komminister är en kyrklig befattning, något som inte känns helt synonymt med kommunister vilka emellanåt hävdat att religion är opium för folket.

MVH
Alias

Användarvisningsbild

Re: Finska skogsägare ombeds att avsätta skog till naturskyd

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#417097
alias skrev:
Niking skrev:
Simba skrev:Under inbördeskriget 1917 så radade man upp kommunister mot en tegelvägg och sköt dom här i stan.
Tydligen så sköt man för lite.......

Snarare är det väl så att det har kommit en ny generation finska komminister som behöver ställas mot väggen...
/Niklas


Utan att ta ställning till föreslaget förfaringssätt med gruppen av människor som avses, så måste jag fråga @Niking om det inte smugit sig in en tryckfelsnisse?

Komminister och kommunister är lite olika saker. Komminister är en kyrklig befattning, något som inte känns helt synonymt med kommunister vilka emellanåt hävdat att religion är opium för folket.

MVH
Alias

Jo, helt rätt, @alias. Det var givetvis kommunister som avsågs. Kyrkan är ju en stor skogsägare, så den vill jag ju inte stöta mig med i onödan. :wink:
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Finska skogsägare ombeds att avsätta skog till naturskyd

machonisti  
#417099 Kyrkan kan ju inte avses som privat markägare inte heller staten så de står ju helt självklart över detta hedervärda påbud.

Avatar Fallback

Re: Finska skogsägare ombeds att avsätta skog till naturskyd

MUNKHOLM  
#417156 När sosse partiet i Finland bildades 1900 kallt , så skrev man in i partiprogrammet att småföretagare och bönder, citat, ska hållas så hårt att dom är
tvingade att söka jobb i storindustrin. Det fortsätter på den inslagna linjen. Storindustrin i Finland hellre fly än illa fäkta dags läget.
För att citera Björn Wahlroos tämä maa on menetetty. Det här landet är förlorat

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).