Skogsnyheter

Frihetsportalen granskar Lantmäteriet

5 inlägg 3625 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Frihetsportalen granskar Lantmäteriet

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
Elmia
Avatar Fallback

Re: Frihetsportalen granskar Lantmäteriet

DanK  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#336301 Intressant! Att man skall vara kritisk i olika sammanhang är bra men att man skall tvivla på rättssäkerheten hos lantmäteriet är hemskt!

Användarvisningsbild

Re: Frihetsportalen granskar Lantmäteriet

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#336384 Del 2 http://www.frihetsportalen.se/2015/07/n ... -pannkaka/
/Niklas

   TS
Användarvisningsbild

Re: Frihetsportalen granskar Lantmäteriet

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#337079 Del 3 http://www.frihetsportalen.se/2015/07/l ... iet-del-3/
/Niklas

   TS
Användarvisningsbild

Re: Frihetsportalen granskar Lantmäteriet

Sweden-viking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#337180 Jag tycker att det är bra att lantmäteriet granskas. Tyvärr är mina erfarenheter av lantmäteriet att man trots krav på opartiskhet inte beaktar den drabbades rättigheter eller informerar om dessa.

Te x på deras hemsida kan man läsa hur lantmäteriet kan hjälpa den eller de som vill komma åt rättigheter på andras fastigheter och vilka möjligheter som lantmäteriet erbjuder och vilka rättigheter som den sökande då har och får.

För den som osyldigt blir indragen i en lantmäteri process där någon speciellt om det är en privat som driver en intrångsprocess om åtkomst. Så är det närmast chockartat hur lantmäteriet beter sig och hur små möjligheter man har att freda sig och sin fastighet. Lantmäteriet ger ingen information om vilka rättigheter som den drabbade jordägarens fastighet har . Den drabbade fastighetsägaren är helt utelämnad och får ingen hjälp av lantmäteriet, den måste själv bekosta och inhämta den informationen från te x jurister eller kunniga inom fastighetsjuridik och där är kostnad hög och kunskap varierad..

Lantmäteriet står inte högt i förtroende, lägre än bilskojare.......och .......migrationspolitiken

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).