Skogsnyheter

Flygande sågklingor skadade bil, i Kina

9 inlägg 6842 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Flygande sågklingor skadade bil, i Kina

Fredrik Reuter  
#334645 Sågklingor som inte förankras vid transport kan bli en livsfara tydligen.
En pickup lastad med stora sågklingor krockade på en motorväg i Kina. Sågklingorna flög vid krocken iväg och en av dem träffade fronten på en mötande bilist. Sågklingan klöv delar av fronten och blev sittande kvar i motorhuven. Föraren skadas ej.

http://www.telegraph.co.uk/news/worldne ... orway.html
Sågklinga som träffat bil, bild från The Telegraph




   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Flygande sågklingor skadade bil, i Kina

Ängagärdet  
#334657 Livsfarligt, kineser ska cykla!

Avatar Fallback

Re: Flygande sågklingor skadade bil, i Kina

häsmyra  
#334663 Enligt en svensk tidning var namn jag inte tänker nämna (det börjar på afton och slutar på bladet) klövs bilen...

Avatar Fallback

Re: Flygande sågklingor skadade bil, i Kina

Hema  
#334686
häsmyra skrev:Enligt en svensk tidning var namn jag inte tänker nämna (det börjar på afton och slutar på bladet) klövs bilen...

Borde inte få kalla sig för tidning.

Användarvisningsbild

Re: Flygande sågklingor skadade bil, i Kina

JörgenO  
#334702 Undrar vad JMC (bilen) är för märke. En ripoff/piratkopia på GMC/chevrolet? Men är osäker på om GMC säljer normalstora pickuper.

Avatar Fallback

Re: Flygande sågklingor skadade bil, i Kina

Hema  
#334708
JörgenO skrev:Undrar vad JMC (bilen) är för märke. En ripoff/piratkopia på GMC/chevrolet? Men är osäker på om GMC säljer normalstora pickuper.

Har för mig att iaf. Chevrolet säljer "normala" pickisar på några utvalda marknader.

Användarvisningsbild

Re: Flygande sågklingor skadade bil, i Kina

Fredrik Reuter  
#334709 Ja, enligt Teknikens Värld är det en kopia av GMC, troligtvis på licens.

http://teknikensvarld.se/flygande-sagkl ... ag-187650/

   TS
Avatar Fallback

Re: Flygande sågklingor skadade bil, i Kina

Jim_the_one  
#334841 Lustiga tänderna ser ut på den klingan, special för bilplåt kanske?

Användarvisningsbild

Re: Flygande sågklingor skadade bil, i Kina

JensSkoog  
#334864 Cyklade och körde bil i Kina på åttiotalet, och det var bara fröjden, men när jag var tilbaka i 2003 skulle jag inte ville göra det igjen. Trafiken är skrämmande, och alla körer som dom skulle ha vägen ensam :mrgreen: Det som skrämde mig, isär, var alla dom överlastade "lorries" som körde som om dom hade den fula bak.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).