Skogsnyheter

Kse & co farligare än ISIS

19 inlägg 7590 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Kse & co farligare än ISIS

Hema  
#334380
stegmaster skrev:
Hema skrev:
Mja, vad jag kunde läsa stod det inget om militära åtgärder mot Sverige, utan att Ryssland får "omgruppera" då förutsättningarna ändras.


Ja "omgruppera" har dom ju gjordt i Ukraina med, even på kartan.

Ja det är inget jag på något sätt försvar, lika lite andra länders agerande i andra länder. Men att Ryssland skulle gå in i Sverige OM vi skulle gå med, ja det finner jag högst osannolikt. Endast i en krigssituation skulle jag kunna tänka mig att de ev. skulle ta Gotland. Ptja, kanske att de skulle göra påverkan på militärflygplatsen utanför Vrigstad.

Men att något likande senario skull inträffa, skulle betyda att en rad andra faktorer skulle från början behöva bli mycket sämre. Att starta krig är det få som tjänar pengar på, förutom vissa banker och vapentillverkare. Det handlar nog mest om maktspel och att inte visa någon svaghet. Att upprätthålla sin status och prestige till varje pris, så att det går före vanligt sunt förnuft. Om vi har ledare som inte kan erkänna om de gjort något fel, ja då är vi illa ute.

Men som någon sa innan, så är det nog KSE vi bör akta oss för, när vi befinner oss i skogen. :)

Elmia
Avatar Fallback

Re: Kse & co farligare än ISIS

Jim_the_one  
#334388 Hmmm "ledare" som inte kan erkänna att dom gjort fel finns det väl gott om =))

Nu är ju frågan vart i terroristskalan hamnar då @Jensskoog som lär upp skogsterrorister på löpande band ?? =))

Användarvisningsbild

Re: Kse & co farligare än ISIS

Kse  
#334437
Hema skrev:Men som någon sa innan, så är det nog KSE vi bör akta oss för, när vi befinner oss i skogen. :)

Jepp, bäst att ni ser upp. 8-X

Användarvisningsbild

Re: Kse & co farligare än ISIS

Camwood  
#334447
Hema skrev:
mikael eriksson skrev:Vidsel i Norrbotten är snart en Nato bas.

Låter oroväckande. :(

Om det stämmer och inte är något vanligt Nato/USA skräck från kommunister så är Nato är mycket välkomna till Sverige. Det vore det bästa så att token Putin lugnar ner sej lite gran. Men till tråden! som Fredrik skriver är statistiken förvrängd och sen har artikelförfattaren en bild på en skogsmaskin men frågan i undersökningen var ju om allmänt miljöhot och att arter försvinner mm. Författaren har redan bestämt att det är skogsavverkning som är skulden till det :sad: :sad:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).