Skogsnyheter

Stormdrabbade skogsägare får 100 mille

6 inlägg 3363 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Stormdrabbade skogsägare får 100 mille

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#297204 Norrskog fördelar drygt 100 miljoner kronor till medlemmar som drabbades av Hilde och Ivar http://www.lantbruk.com/skog/drygt-100- ... rmdrabbade
/Niklas



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Stormdrabbade skogsägare får 100 mille

isteskog  
#297221 Bra gjort! Undrar om de som levererar till bolagen också får något ...... :wink:

Avatar Fallback

Re: Stormdrabbade skogsägare får 100 mille

jannee  
#297224 100 miljoner låter mycket, men hur mycket blir det /m3 ?.

Avatar Fallback

Re: Stormdrabbade skogsägare får 100 mille

Brickan  
#297228
jannee skrev:100 miljoner låter mycket, men hur mycket blir det /m3 ?.
Det var stora volymer. Ivar + Hilde var sådär 10Mm3sk. Dvs 10kr/m3 om Norrskog varit ensam på plan, men där fanns andra. SCA, Holmen, Callans, lokala sågar etcetera. Dessutom är inte allt upparbetat än. Så det borde bli mer per m3.

Avatar Fallback

Re: Stormdrabbade skogsägare får 100 mille

jannee  
#297232 Nu är jag inte Södrafantast, tror dock att Södra betalade en mycket bra efterlikvid på Gudrunvirket.
Kanske någon som levererade Gudrunvirke kan komma in och berätta vilka summor detta handlade om.
Vi som endast levererade till privata sågverk var de stora förlorarna.

Användarvisningsbild

Re: Stormdrabbade skogsägare får 100 mille

ananders  
#297279
jannee skrev:Nu är jag inte Södrafantast, tror dock att Södra betalade en mycket bra efterlikvid på Gudrunvirket.
Kanske någon som levererade Gudrunvirke kan komma in och berätta vilka summor detta handlade om.
Vi som endast levererade till privata sågverk var de stora förlorarna.


Minns inte exakta siffror men med virkeslikvid 50lappen från staten och efterlikviden så fick jag samma som gällde före Gudrun. Vilket var avsevärt mer än ett par grannar som inte levererade till Södra. Dessutom blev det en liten slant från försäkringsbolaget.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).