Skogsnyheter

Skogsstyrelsen ger webb-utbildningar

11 inlägg 5999 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Skogsstyrelsen ger webb-utbildningar

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
Elmia
Avatar Fallback

Re: Skogsstyrelsen ger webb-utbildningar

åberg  
#292968 http://www.skogsstyrelsen.se/Aga-och-br ... /webbkurs/

Ser inte nåt om kostnad, ska man anta att det är kostnadsfritt?

Avatar Fallback

Re: Skogsstyrelsen ger webb-utbildningar

husqvarna_med_sthil  
#293064 Jag tycker det där lät hur roligt som helst jag och tror jag ska haka på !
Kanske kommer flera utbildningar sedan, perfekt att de är webbaserade !

Användarvisningsbild

Re: Skogsstyrelsen ger webb-utbildningar

rokon  
#293162 "Vår distansutbildning Klimatet och skogen – en introduktion är stängd för anmälan!

Vi genomför vår nya, webbaserade utbildning som en testutbildning. Först ska vi utvärdera den innan vi förhoppningsvis kan erbjuda fler utbildningar i framtiden.

Tack för visat intresse"

Användarvisningsbild

Re: Skogsstyrelsen ger webb-utbildningar

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#295879 Jag anmälde mig och kom med. Men sen när jag skulle börja så visade sig att kursen måste genomföras mellan 20 oktober och 3 november! Hur kort om tid som helst. Massor med material att läsa, filmer att se och tester att göra. Jag är chanslös, den tiden finns helt enkelt inte så jag får lägga ner det hela. Synd, för tanken är god men jag hade nog räknat med att man skulle ha en 4-6 månader på sig i varje fall. Ungefär som en ordinär studiecirkel.
Men det verkar vara tänkt för heltidsstuderande eller människor med väldigt mycket tid över i varje fall. :(

Avatar Fallback

Re: Skogsstyrelsen ger webb-utbildningar

åberg  
#295886 Innehållet är mindre omfattande än det först kan synas vara, det blir inte så många timmar, jag gjorde del ett och två en rumphuggen eftermiddag. För att vara stensäker på att sätta exakt _alla_ rätt behöver man såklart lång förberedelsetid men det finns inget resultatkrav.

Det är stora överlapp mellan texter och filmer så om man kör en låg tidbudget (och skippar antingen det ena eller det andra) kommer man ändå långt. Och eftersom du är en tänkande skogsägare så är jag övertygad att du har snappat upp en del grundläggande fakta i ämnet redan innan den här kursen såg dagens ljus. Till exempel: vilka trädslag som trivs på blöta respektive torrare marker tror jag inte du kommer lägga tid på, du har nog en uppfattning redan.

Testerna är bra på så sätt att man kan kolla vilka frågor man svarat fel på. Då kan man ju kolla upp det man inte fattat eller som man tycker verkar konstigt. (Det bästa är ju om man hittar nåt som strider mot vad man trott, då har man verkligen chans att lära sig nåt.)

Som absolut minimum tycker jag du ska kryssa i testerna, jag tror det kommer bekräfta att du faktiskt har ett hum om saker och ting, samt att det kan ge någon aha-upplevelse. :smile:

Avatar Fallback

Re: Skogsstyrelsen ger webb-utbildningar

åberg  
#295887 Förresten har jag glömt tacka Niking, utan den här tråden hade jag missat helt.

Tackar! :-bd

Avatar Fallback

Re: Skogsstyrelsen ger webb-utbildningar

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#295890 Jag gjorde kursen, det mesta var sånt som jag läst igenom innan. Tycker faktiskt det var tunt med material, och att det inte gav så mycket.

Jag är väl vad vid mer koncentrerad info helt enkelt.

Användarvisningsbild

Re: Skogsstyrelsen ger webb-utbildningar

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#295919
åberg skrev:Förresten har jag glömt tacka Niking, utan den här tråden hade jag missat helt.

Tackar! :-bd


Tack för erkännandet! Sådant värmer. :smile:
/Niklas

   TS
Avatar Fallback

Re: Skogsstyrelsen ger webb-utbildningar

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#295922 Okej, då får du tack från mig med! :-) Hade inte sett kursen utan din blänkare.

Avatar Fallback

Re: Skogsstyrelsen ger webb-utbildningar

åberg  
#296023
Mangan skrev:Jag är väl vad vid mer koncentrerad info helt enkelt.

Jo, en del stycken kanske skulle tjäna på att kokas ner lite.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).