Skogen måste få brukas

Svara  5 inlägg  1260 visningar  1 följer
Användarvisningsbild

Skogen måste få brukas

Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#269349 En utmärkt ledare i ATL http://www.atl.nu/ledare/skogen-m-ste-f-brukas :-bd
/Niklas

TS
Användarvisningsbild

Re: Skogen måste få brukas

#269355 Rätt och riktigt.
Även trädkramarna börjar nog inse att det är bättre med växande skog än med döende.
Var på en föreläsning med Hans Winsa och om jag kommer ihåg rätt så tog skog som brukades upp tre gånger mer koldioxid än om den hade stått orörd under samma tid, detta räknades på en 300 års period.

http://www.sveaskog.se/press-och-nyhete ... mathjalte/

Användarvisningsbild

#269356 Vi har ju ett bra skogsbruk i sverige och jag tycker skogsstyrelsen är bra rådgivare. De jag har varit i kontakt med vill ju att vi ska bruka skogen, såsom; röja mer, gallra mer, gödsla mer, avverka, föryngra bättre. Förstår inte de som skriver kritiska kommentarer om skogsstyrelsens tjänstemän.

Användarvisningsbild

Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#269359 Tja, läser man t.ex. skogseko, så är det mycket tips och hintar om att skydda skog och väldigt lite produktion annat än barkborrar. Skogsstyrelsens tjänstemän tycks måna mer om naturvård än skogsproduktion, tyvärr. Skogsstyrelsen anställer ju också mycket biologer och få med skogsbrukarkompetens.
/Niklas

TS

OAS-forests skrev:Vi har ju ett bra skogsbruk i sverige och jag tycker skogsstyrelsen är bra rådgivare. De jag har varit i kontakt med vill ju att vi ska bruka skogen, såsom; röja mer, gallra mer, gödsla mer, avverka, föryngra bättre. Förstår inte de som skriver kritiska kommentarer om skogsstyrelsens tjänstemän.
Samma här. Bara bra erfarenheter av Skogsstyrelsens folk. Många bra råd. Både på fastigheten och mer allmänt på kurser och skogsträffar.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar
TitelStatistikSenaste svaret
En fjärdedel av hans skog får inte brukas av Niking - ons 14 sep 2016, 01:05
i Skogsmiljö och Trädlära
0 svar
433 läst
av Niking     
ons 14 sep 2016, 01:05
Åt skogen = stadsbor möter skogen av SkogsGotte - tis 04 jan 2011, 17:27
i Länkar
3 svar
4229 läst