Skogsnyheter

Ny länsindelning kan påverka skogsbruket

6 inlägg 6246 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Ny länsindelning kan påverka skogsbruket

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#199884 Skogsstyrelsen oroar sig för skogspolitiken, om antalet län minskar från 21 till 11 http://www.skogsstyrelsen.se/Myndighete ... politiken/
/Niklas



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Ny länsindelning kan påverka skogsbruket

Bergsmannen  
#201915 Skogsstyrelsen är rädd. Riktigt rädd skulle jag vilja säga. Jag har mycket svårt att utröna vad som är rätt eller fel i denna fråga. Men en betydande centralisering är det.

Användarvisningsbild

Re: Ny länsindelning kan påverka skogsbruket

Camwood  
#224123
Niking skrev:Skogsstyrelsen oroar sig för skogspolitiken, om antalet län minskar från 21 till 11 http://www.skogsstyrelsen.se/Myndighete ... politiken/
/Niklas

Jag undrar vad Skogsstyrelsen oroar sig för sorts politik :?: Inte är det Alliansens skogpolitik utan mer lutar det åt att inte kunna innföra Miljöpartiets politik tycker jag :cry:

Användarvisningsbild

Re: Ny länsindelning kan påverka skogsbruket

Kse  
#224140 Tror inte alls på större regioner, på så sätt så hamnar även dom "lokala" beslutsfattarna längre från verkligheten.

Användarvisningsbild

Re: Ny länsindelning kan påverka skogsbruket

svampbob  
#224150 Skogsstyrelsen skulle endast vara en nationell skoglig myndighet utan regional eller lokal förankring och de skogliga frågorna läggas på fler departement än idag.

Enligt ovan så tror jag att det bara kan bli värre. Dom departement som tillkommer kommer garanterat att fokusera på miljömålen på produktionens bekostnad. Med andra ord fler okunniga och räddhågsna miljömuppar som vill förbjuda.

Användarvisningsbild

Re: Ny länsindelning kan påverka skogsbruket

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#224300
svampbob skrev:Skogsstyrelsen skulle endast vara en nationell skoglig myndighet utan regional eller lokal förankring och de skogliga frågorna läggas på fler departement än idag.

Enligt ovan så tror jag att det bara kan bli värre. Dom departement som tillkommer kommer garanterat att fokusera på miljömålen på produktionens bekostnad. Med andra ord fler okunniga och räddhågsna miljömuppar som vill förbjuda.


Usch och tvi för mer miljömuppestyre :shock: :x 😡, sådant har vi redan i skadligt överflöd.
/Niklas

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).