Skotare

jd 1510e

19 inlägg 12494 visningar 9 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: jd 1510e

Maldas  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#178855 Jag har förstått att det är en hel del strul runt "snurrhytten", fungerar E-maskinerna bra i övrigt??

Rottne skotare
Avatar Fallback

Re: jd 1510e

kapsylen84  
#181278 Den bästa maskinen jag har kört en john deere 1410D vls som rullade 9000 timmar innan chefen bytte den mot en beg 1510 närmade sig 5000 timmar glappande midja glapp i hytten problem med givare på hytten krånglande dator klena boggi-stoppar bytte av Ac slangar stup i kvarten plus att den är väldigt tung högre diesel kostnarder dyra delar. Blev inte imponerad av e-serien. John deere har mycket kvar tror jag med att förbättra saker o ting personligen hade jag betydlig högre produktion i 1410 än 1510 kör ut mer med lånemaskinen i väntan på en ny F15 o det är en gammal F12 som har rullat 14000 timmar.

Har alltid tyckt om john deere men alldrig mer en john deere

Avatar Fallback

Re: jd 1510e

Anton7477  
#181709 Har kört 300 Tim medvåran 1210 nu och det är den finaste maskinen jag kört helt suverän. Inte haft något strul förutom att ac slangen gick härom dagen men det visste man ju. Har dämpning monterad också riktigt skönt tycker den är minst lika mjuk som rottnes comfortline.

Avatar Fallback

Re: jd 1510e

Martin_h_83  
#192059 Finns de nån som har e-modell med eftermonterade ackar, borde inte spela nån roll men vi har en 1510 ALS som gått 5300, vill gärna ringa å få synpunkter på för å nackdelar med att montera dit sånna, gärna med liknande timmar

Tacksam för svar Martin

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).