Skotare

Kockum 8435 med turbo?

6 inlägg 4699 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Kockum 8435 med turbo?

Hasse Svensson  
#90824 Hej tänkte ventilera några inlägg,har sett/ hört om turbo till motorn (2725E) i 8435:an finns sådan på marknaden?



   TS
Rottne skotare
Avatar Fallback

Re: Kockum 8435

novis??  
#90845 var rädd om hjul tallrikarnadomm håller ej för orginal

Användarvisningsbild

Re: Kockum 8435

totte  
#90849 Hej Hasse! Det finns en knapp "Besvara" längst upp och längst ned på sidan när du är inne och läser tråden, tryck där så kan du fortsätta i samma tråd med frågor i stället för att starta ny tråd för varje.

Avatar Fallback

Re: Kockum 8435

Gubben  
#90875 Är det den svarta eller röda motorn jag mins inte vilken motor det var. Men vi fick tag i en röd motor med turbo när våran skar. Den motorn kom från en lastbil men den gick inge vidare bra när man kopplade i hop den med en konverter i stället för en växellåda då den blev för låg varvad. Vi provade att ställa om diesel pumpen men fick aldrig den förväntade efekt höjningen. Vi satte i en perkins från en super eva och då i min lilla låda vart det åka av.

Avatar Fallback

Re: Kockum 8435

Hasse Svensson  
#90884 motorn är både svart och röd det svarta ser lite hemma-målat ut. Är flänsen på motorn samma på perkins som fordmotorn eller fick ni byta den extra flänsen?

   TS
Avatar Fallback

Re: Kockum 8435

Gubben  
#91174 Vi bytte flänsen. den finns (kanske fanns att köpa). Jag tror det var timberjack service som letade fram den.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).