Svagheter
Postat: lör 18 aug 2007, 23:21
En stor svaghet på 678:or är när de har 600 hjul. Transmissionen är byggd för 500 däck och sedan så breddade man bara utåt vilket fick som följd att det blev en enorm brytning på fälgarna. Fälgarna sprack och hjulmuttrarna kunde man skjuta iväg, har själv provat att tappa ett hjul.
Sedan så gjorde man som många andra tillverkare tex rottne: växellådan var byggd för IH motorn utan turbo(578) och när den blev 678 så tryckte man bara i turbomotorn med den gamla drivlinan. Vet ej hur vanligt det är med haverier men på rottne blondinerna gick det åt ett par drivaxlar om året
En jag känner var kompis med svetsen när han hade en 678 men jag vet inte hur stora lass han hade heller.. En 678 tål inte stora lass!
Annars finns det inget som slår ljudet av en 678 som dyker upp från ödemarken
Sedan så gjorde man som många andra tillverkare tex rottne: växellådan var byggd för IH motorn utan turbo(578) och när den blev 678 så tryckte man bara i turbomotorn med den gamla drivlinan. Vet ej hur vanligt det är med haverier men på rottne blondinerna gick det åt ett par drivaxlar om året
En jag känner var kompis med svetsen när han hade en 678 men jag vet inte hur stora lass han hade heller.. En 678 tål inte stora lass!
Annars finns det inget som slår ljudet av en 678 som dyker upp från ödemarken