Skotare

Terri 1020

22 inlägg 21302 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Terri 1020

Torsten  
#54356 Är även intreserad av en kylare till terrin
Senast redigerad av Torsten ons 25 mar 2009, 19:54, redigerad totalt 1 gång.

Rottne skotare
Avatar Fallback

Re: Terri 1020

Torsten  
#54358 Hydraulpumpen som sitter på min 1020 sitter med 4 skruv hålbild 63mm axeldiameter14mm men axeln har någon kapat av så jag är intressread av att köpa en som jag kan ta axeln ur eller en komplett fungerande pump

Avatar Fallback

Re: Terri 1020

Bybonden  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#54364
Torsten skrev:Hydraulpumpen som sitter på min 1020 sitter med 4 skruv hålbild 63mm axeldiameter14mm men axeln har någon kapat av så jag är intressread av att köpa en som jag kan ta axeln ur eller en komplett fungerande pump

Har en som jag bytt ut, kan skicka bild om det finns intresse??

Avatar Fallback

Re: Terri 1020

Torsten  
#54393 har försökt att starta terrin men den startade inte är det någon som har ett kopplingsshema till terri 1020 för glödstiften fungerar inte vet ej om kubota motorerna är svårstartade utan att glödstiften fungerar . jag har köpt ett renoveringsobjekt med mycket jobb på den men jag saknar instruktionsbok .
Senast redigerad av Torsten lör 04 apr 2009, 20:31, redigerad totalt 2 gånger.

Avatar Fallback

Re: Terri 1020

skog+ terri  
#54673
calle336 skrev:Halloj
Jag skule vilja få lite info om Terri 1020-84
Är detta något att ha?? Elelr är det bättre å satsa på en atv med griplastar kärra??
Tanken är att köra i första ggns gallringar osv.
Hur mkt väger denna??
Det är ju smidigt om man kan förflytta den med Bil och släp

//Calle

hej ja har en terri 1020 ja tycker att du ska sattsa på en terri i stället för en atv för ska du köra på vintern så flytter terrin uppe på snön men har man känsla så är de inte problem me att köra där de är stenigt

Avatar Fallback

Re: Terri 1020

Bybonden  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#54847 Har du fått några bra svar på dina frågor?
Det är så många faktorer som påverkar, som vilken typ av marker, är det ganska fina marker, passar den bra, det sämsta är kuperade och mycket steniga
Hur mycket är markinnehavet, är det tänkt att du skall hugga själv?
Hur mycket tid man har tillgänglig för skogsarbete.
Du pratar om vikt den väger väl ca 1700 kg.
Skulle tro att alla små maskiner har lite svårt att framföras i lös snö (ca 50 cm)
Helst skall det ju vara drift på vagnen men då är det lite mer pengar, är kanske bättre att köpa en nummer större maskin.
Man får mycket kört av någon som har en skotare för hobbybruk för lite pengar.

Avatar Fallback

Re: Terri 1020

calle336  
#54902 Hej å tack för alla svar.
Jag har insett att marken och kuperingen är det som avgör. Då jag bor i södra västmanland så förekommer de ju aldrig 50cm snö. Det är ju knappt så vi får 1dm snö längre. Vi har väldigt kuperade marker hemma på gården mkt sten och bergknallar. Vi kör idag med traktor och vajjerkran. Vi köpte oss en ny traktor för 2-3 år sen och den e bra mkt större än den gammla så befintliga skogsvägar går knappt att använda. Så därav funderar jag på nån liten smidig maskin.
Har väl efter svaren här insett att terrin kanske inte är nått som passar hos oss. Har inte kört med atv å griplastarvagn nångång men såg en på mässan i Heby i våras och de känns lite leksaksaktiga. Fast de kanske är samma fenpmen på de mindre terri maskinerna. Å jag vet inte man kanske tänker helt fel. varför jag vill ha en liten maskin är för att vi inte hugger så många m3 per år och dels för att de ju knappt blir nån käle längre. Samt har man en liten maskin kanske man kan köra lite åt nån annan som har samma bekymmer som vi :)

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).