Skotare

Ny köp av skotare

23 inlägg 9064 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Ny köp av skotare

ume  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#52388 Isånna fall föreslår jag en rottne f12-s med styrbar vagn. Mycket smidig och snart finns den väl med comfortline

Rottne skotare
Avatar Fallback

Re: Ny köp av skotare

sumper  
#52418 jd 1110D är en fin maskin och produktiv är den också.
företaget har 2 stycken en som gått närmare 14000t största felet som har varit på den är kedjan till utskjutet dock så har den bara gått 1 gång.

ett varnings finger på standard stolen (BG) som dom har riktigt värdelösa stolar och fruktansvärt dålig service har dom.

Avatar Fallback

Re: Ny köp av skotare

weilan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#52443 skulle jag köpa nytt hade jag nog tagit gremo 1050, men har inte gremo gått upp i pris?
sen har jag fått för mig att de e otroliga i blöta marker, som knappaast kan vara nån nackdel

Avatar Fallback

Re: Ny köp av skotare

JD_1110  
#52461
sumper skrev:jd 1110D är en fin maskin och produktiv är den också.
företaget har 2 stycken en som gått närmare 14000t största felet som har varit på den är kedjan till utskjutet dock så har den bara gått 1 gång.

ett varnings finger på standard stolen (BG) som dom har riktigt värdelösa stolar och fruktansvärt dålig service har dom.


Jag har kört med en 1110 d efter en 1070 innan vi bytte skördaren. Går fint som bara den och producerar bra även om det blir sav. Vår har visserligen bara gått 2500 timmar men den har knappt stått stilla förutom service sedan den var ny!

Håller helt med om att orginalstolen är kass.

810:an är väl ett alternativ också. Dånar och lever lite mer än storebror bara.

Avatar Fallback

Re: Ny köp av skotare

kjugekarlsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#52482 Är det något fel på en GREMO?! :D Den presterar minst lika bra som någon av de andra i storleksklassen.

Användarvisningsbild

Re: Ny köp av skotare

Valmet860  
#54610 Ni verkar lite känsliga söderut här i Norrland kör vi helst 14 ton i alla sorters gallring, men det börjar på att vara lite glest mellan träden på vissa håll.... B-)

Avatar Fallback

Re: Ny köp av skotare

kjugekarlsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#54651
Valmet860 skrev:Ni verkar lite känsliga söderut här i Norrland kör vi helst 14 ton i alla sorters gallring, men det börjar på att vara lite glest mellan träden på vissa håll.... B-)



Kommer vi med större maskiner här nere i gallringarna så skriker ju bönderna rakt ut, det blir ju första och sista gången vi kör åt dem då. De ser ju helst att vi kommer med häst och vagn eller dylikt.

Användarvisningsbild

Re: Ny köp av skotare

Valmet860  
#54781 Jo ja förstår de vi kör bara för privata här också och vi försöker hålla ihop vägarna så mycke vi kan så de kan bli lite trågt ibland.
Men sedan så har vi ju stadigare mark här också så de går ju att köra med större lass än söder ut.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).