Skotare

Gremo 950 Tappar bränsle?

8 inlägg 3974 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Gremo 950 Tappar bränsle?

forest.  
#48820 Kör en Gremo 950 skotare som går bra men nästa dag när man ska starta får man köra startmotorn en stund innan den startar, samma gäller dieselvärmarn man får starta om den flera gånger innan den får bränsle, men när den har startat så funkar den någon som vet vad det är för fel? är det ledning från tank? finns det backventil?



   TS
Rottne skotare
Användarvisningsbild

Re: Gremo 950 Tappar bränsle?

masterchief  
#48830 Jag hade ett liknande fenomen på 5005an.
Den startade på morgonen för att sedan direkt dö.
Sedan fick man mala på innan den tände igen.
Efter en del forskande kom jag fram till att ena packningen till ett bränslefilter inte satt som den skulle.
Iom det inte var vacum så rann bränslet tillbaka till tanken igen.
Det den tände på var det lilla som fanns efter filtret.

Avatar Fallback

Re: Gremo 950 Tappar bränsle?

Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#48843 Hur är tankluftningen gjord,är den ev tilltäppt :?:
Kolla med att lossa tanklocket när du stannar maskin,är det ett våldsamt undertryck då :?:

Användarvisningsbild

Re: Gremo 950 Tappar bränsle?

Henrik K  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#48852 Kolla ledningarna.
Blås dom avigt en gång.
Kolla på ställen som där de kan sitta barr eller skit. tex i Banjos, 90g krökar, addaptrar.

Haft problem ett tag med att motorn fick för lite bränsle och det var barr i en addapter, övergång från 1/4 till 1/8 som det satt i.

Avatar Fallback

Re: Gremo 950 Tappar bränsle?

sebbe junior  
#48995 det kan vara bränsle pumpen med hade samma problem med 950r. Om det glappar mycket i rem skivan så kan detvara det

Användarvisningsbild

Re: Gremo 950 Tappar bränsle?

Cruiser_no1  
#49066 jag kan tänka mig att det är den lilla elventilen som stänger bränslet när du stanna samt öppnar när du startar att den läcker igenom när den är stängd. så att bränslet rinner tillbaka i tank. prova o byt o se om det blir skillnad. har för mig att dom inte är så dyra. hade ett problem på min 1110d att den ventilen brann upp när jag flyttade på väg. inte kul alls, maskinen stendöd mitt på en grusväg. närmsta servicelämnare 3 mil ifrån, va bara att gasa iväg o hämta nya grejer 8)

Avatar Fallback

Re: Gremo 950 Tappar bränsle?

forest.  
#49757 vart sitter den ventilen på en -95??
finns det en sån på en -95:a?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Gremo 950 Tappar bränsle?

skogsjan695xl  
#49766 kan vara nån slang som läcker, vi hade liknade på en skogsjan skotare jag körde ibland att den gick en dag och nästa dag starta upp och stanna, då var det packningen till diesel filtret.
Men då vi aldrig brukade dieselvärmaren så vet jag inte om det blir konstigt med den också.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).