Skotare

Vretenskotare

13 inlägg 8884 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Vretenskotare

Ferguson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#3252 Någon som har sett en sådanhär förut??

Traktorn är en Belarus.

Bild



Bild




   TS
Rottne skotare
Avatar Fallback

Belarus skotare

Åke Carlson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#3253 nja, råkade komma in på en rysk sida, tror det var Belarus hemsida som hade något ditåt, fast klumpigare.

Användarvisningsbild
Ferguson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#3255 Denna ser ju väldigt fin och smäcker ut.
Vet någon varför vissa Vreten är gröna??

   TS
Avatar Fallback
roger82  
#3259 Nej en sån har jag inte sett innan men jag kan tänka mig att ha en sån i skjulet :lol:

Användarvisningsbild

Re: Vretenskotare

Fredrik Reuter  
#414591 Hej,
Orkade inte hålla mig, det är 10 år sedan idag denna tråd startades.
Himla synd att inte bilderna är kvar, man blir ju lite nyfiken!

#tb10

Avatar Fallback

Re: Vretenskotare

jan larsson  
#414614 tror jag vet vilken du menar utan bilder. det exemplar jag såg. och var uppe i stod hos Staffans maskiner i Horred. ca. 8-10 år sedan. den borde ha fungerat på marknaden som en liten och enkel prisvärd liten deltidsskotare. fram för fler enkla okomplicerade innovationer i skogen. alla kategorier. utan avkall på komfort eller ekonomi.

Användarvisningsbild

Re: Vretenskotare

hanixh36  
#744186 Byggd i Arvika av philgrens en gång i tiden?
Med Möjlighet att välja mekanisk eller hydraulisk driving i skogen på hela maskin.

Avatar Fallback

Re: Vretenskotare

grålle-68  
#744190 Godmorgon
Ingen som har bild på detta?
Skulle vara intressant som Belarus ägare att se

Användarvisningsbild

Re: Vretenskotare

Camaro1969  
#744222 kan det har varit denna?

Användarvisningsbild

Re: Vretenskotare

hanixh36  
#744224 Nej. Det där är Belarus egna skotare. Finns i 4*4 och 6*6 . Vreten skotaren bestod av en dubbelramsvagn med hydraulisk drivning dockad mot en Belarus traktor

Avatar Fallback

Re: Vretenskotare

donky-kong  
#794897 https://m.facebook.com/vretenab/photos/ ... 129600272/

Denna kan det vara

Avatar Fallback

Re: Vretenskotare

alias  
#794899
donky-kong skrev:https://m.facebook.com/vretenab/photos/heby-lantbruksservice-har-byggt-en-miniskotare-med-hj%C3%A4lp-av-en-vreten-skogsk%C3%A4rra/1204887129600272/

Denna kan det vara


Tycker att den traktordelen på bilden är misstänkt lik den fronten som var på ett Bigab-bygge på Elmia för många år sedan. Om det ev. kan ha varit en MF 6140 stepnose med en Nokka-kran och flakväxlarbakände?

MVH
Alias

Avatar Fallback

Re: Vretenskotare

ATK  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#806964 Jag antar att den har gamla traden handlar om den prototypskotare som Vreten byggde. Vill minnas att den var med pa Skogselmia 1993 eller
1995. Enligt uppgift sa skrotades den ner sen och det ar den skogsvagnen som vi har har.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).