Sida 2 av 2

Postat: fre 14 nov 2008, 23:21
av ÖSA4ever
Problemet med 1710/als är att den går för mjukt ock fint för sitt eget bästa,blir att man kör för fort helt enkelt.En värre lär det ju bli när nya hytten kommer!!En skotare med vanlig boggi och standard rede går ju mycket stötigare och då kör man ju där efter.Det är farten som dödar :wink:

Postat: fre 14 nov 2008, 23:39
av Engstrand
Tror åxå att det är som tidigare talare skrivit. Våran "gamla" 1710D har gått över 16 000 timmar utan nåt större haveri! Med vanlig lastbärare.

Postat: fre 14 nov 2008, 23:45
av ÖSA4ever
Våran nya 1710d är klenare på driften än den gammla 1710d`n.Dom ska få kolla upp den på måndag när det är 250t service på den.Vet att Engstrand har samma problem med deras nya.Är ju så att man kan misstänka att dom är rädda för ras på jd så dom far och ställer ner dom i smyg,lika som dom gjorde med ch8an i början :roll:

Postat: fre 14 nov 2008, 23:47
av Engstrand
Angående "CH8an". När våran skördare var ny och instruktören var ute samt servicelämnaren. Altberg sa: Ställ på lyften så man slipper skämmas! :D

Postat: fre 14 nov 2008, 23:53
av ÖSA4ever
Hehe!jo det var väl så i början var dom stark nå grymt men när alla började gå av så blev det till å strypa dom.Men nu har dom väl byggt om dom flesta.

Postat: lör 15 nov 2008, 09:37
av ume
Man kan ju undra hur mycket det provkörs i "verkligheten" innan det släpps nya modeller.. Verkar gälla alla märken :(

Postat: sön 16 nov 2008, 00:07
av Valmet 890
JD säljaren var förbi oss i veckan, då frågade vi hur det var med bla kardanerna på 1710orna. OCh han sa att dom haft mkt problem med grejerna från NAF ett tag nu.
PÅ 1710orna var det visst vanligt att kardanerna gick sönder emllan 500-2000 timmar och att dom skulle få nya kardaner som skulle hålla allt eftersom dom gick sönder.
HAde visst hänt att drivlinor på 1070 gått sönder efter 400 tim och då är det ju nåt stort fel nånstans. NAF måste gjort nåt stort fel i produktionen av nånting.

Postat: sön 16 nov 2008, 09:10
av Simba
NAF har ju ingen konkurrens utan utan dom har fått monopolställning och behöver inte bry sej ett skvatt om kvaliteten,bara det håller garantitiden så får dom plocka pengar av oss igen 😡
Deere ligger sämre till eftersom den där "boggibalanseringen"gör att inga lagerglapp överhuvudtaget får förekomma
Ett absolut minimikrav på 15000h utan haverier om man byter olja normalt borde vi anv. kräva 8)