Sida 3 av 3

Postat: sön 07 sep 2008, 20:37
av unghuggare23
jo... någon blå klocka existerar inte på min... bara den där stora "burken" sen koplingen mellan motorerna till tillslaget läker som attan.. e de nån speciell kopling eller... angående att jag tappar allt tryck när jag drar spaken (blinkers) mot mig. vad kan fela då... e de i dosan som sitter på elventilen kanske :?:

Postat: mån 08 sep 2008, 16:11
av kl-820
Eftersom du har drift då du för spaken neråt, antar jag att det inte är kopplat så att du har drift bak när du för spaken uppåt.

Njää, ser väl i grova drag ut som om man tänker sig en handbroms i en bil, av typen trumbroms :)

Elventilen fungerar nog eftersom du i vissa lägen har drift.

Postat: mån 08 sep 2008, 17:10
av unghuggare23
som sagt så e min maskin väldigt flid.. min blinkers spak e typ en cm lång.. :shock: höll på att mixtra igår och märkte att de fans tre lägen... antar att det är av/på för drift ochlängst upp e de diff... har inte hunnit testa om drift och diff funkar samtidigt... men vart kan man hitta sånna luftklockor tro...

Postat: mån 08 sep 2008, 17:15
av unghuggare23
jo... vad jag menade e att kopplingen som e mellan motorerna alltså hydrauliken( syns på dina billder) slangen måste ju vara fast medans axeln snurrar....

Postat: tis 09 sep 2008, 17:10
av kl-820
Mja, antar att du menar sviveln, en helt vanlig 1/4" svivel.

ex. http://handla.swedol.se/shop/showItemList.asp?IT3=454

ta indexator dessa är renoveringsbara, en sats kostar väl 10-20kr.

Komplettera sviveln med en 1/4" kompaktvinkel och allt blir snyggt och prydligt.

Postat: ons 10 sep 2008, 21:38
av unghuggare23
det står DENISON på min h-pump... de är inte orginal tro ja...

Postat: tor 11 sep 2008, 15:41
av kl-820
unghuggare23 skrev:det står DENISON på min h-pump... de är inte orginal tro ja...


Nä, under resans gång har den säkert blivit utbytt, men typen är nog densamma som original. Denison by ABEX 66 och 118 liter eller något sådant.

Postat: fre 12 sep 2008, 08:50
av unghuggare23
jo så e de nog :wink: men flödet känns som att de räcker till :lol: kör strax över tomgång och ändå så e de ett jäla skjut i kran.. utan att överdriva så kan jag jämföra den med min gamla smv21a. löste mitt problem med oljudet från pumpen iaf.. borde fattat att de skulle i mer olja :oops: diff-klockorna är bortplockade på min maskin...finns dom att få tag på någe mer tro.

Postat: lör 13 sep 2008, 13:59
av kl-820
Jo, klockorna bör väl gå att få tag i men det är kanske enklare att få tag i begagnade, har aldrig kollat. Kanske sitter något liknande på SMW21:an?

Diffen ska gå ur av sig själv, så egentligen behöver du bara något som trycker. Detta nog hårt för att diffen skall gå i. En solenoid eller vad som helst bör fungera.

Nåja, man ska väl inte ge tips om laborationer man ej utfört själv. Jag tror du får tag på ett tryckluftsstyrt tillslag för diffen begagnat om du kontaktar någon maskindemontering.

Föresten är nog den korrekta benämningen tryckluftscylinder, ber om ursäkt för mitt slarviga uttryckssätt. :oops:

Postat: lör 11 okt 2008, 22:01
av unghuggare23
någon som vet vad det är för lagerstolek/nr som sitter mellan hjul och boggie på en 836b... va ute och körde och så blev det bara sopor av dom två...

Re: kockum 836b

Postat: lör 01 okt 2011, 23:35
av Sandshult
Mellan vilka år tillverkades 836:an?

Var kan man få tag på en rep.handbok till 836?