Skotare

Komatsu 855 nytt ventilpaket

5 inlägg 3929 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Komatsu 855 nytt ventilpaket

Paulsen  
#460214 Nån som kör Komatsu skotare med det nya/senaste ventilpaketet som det är en dator för varje sektion på ventilpaketet och har åsikter om de ?
Har själv provat lite snabbt på vändplan och fick intrycket att dom äntligen fått en skotar kran som går bra igen ?



   TS
Rottne skotare
Användarvisningsbild

Re: Komatsu 855 nytt ventilpaket

Fredrik Reuter  
#460220 Hej,
Jag håller på att göra en tråd om detta men med fokus på Smart flow som verkar vara en av funktionerna de vill lyfta fram.
Systemet släpps till hösten enligt Komatsu så det verkar inte vara värsta många ute hos kunder.

Mer info kommer på måndag, även film då jag testade på Elmia.

Avatar Fallback

Re: Komatsu 855 nytt ventilpaket

AKKAMAAN  
#460465 Valmet Umeå/Komatsu har ju "sovit i samma säng" som Cranab i alla år. Jag undrar om det finns nån koppling till Cranab's CIS system....
1497889304_cranab_cis1.jpg

1497889303_cranab_cis3.jpg

1497889303_cranab_cis2.jpg

1497889304_cranab_cis4.jpg

Avatar Fallback

Re: Komatsu 855 nytt ventilpaket

Valmet 890  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#460489 Nja vettefasen om det gör det, som har förstod det så är komatsu smart flow en typ av elektrisk datorstyrd ackumulator, men dom "visste" så lite om det på elmia så vi får väl se när vi får veta mer.
Komatsu använder ju inte cranab fc serien heller utan beställer egna varianter på kranar som jag förstått det.

Användarvisningsbild

Re: Komatsu 855 nytt ventilpaket

Fredrik Reuter  
#460522 Hej,
Nu finns lite mer info om Komatsu SmartFlow, ny kranhydraulik för skotare

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).