Skotare

Nån som kör nätter nu?

27 inlägg 12971 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Nån som kör nätter nu?

Trod  
#30083 Nån som har fått börja köra nätter? eller inte får köra alls?


Ska själv börja på söndag natt tillsvidare



   TS
Rottne skotare
Avatar Fallback
smaland  
#30084 Har försökt köra natt de flesta nätter denna vecka. Men lite segt är det allt. Men maskinerna far destu välare av nattakörning.

Avatar Fallback
Trod  
#30086
smaland skrev:Har försökt köra natt de flesta nätter denna vecka. Men lite segt är det allt. Men maskinerna far destu välare av nattakörning.


Vilka tider kör du?


Ska försöka köra 00:00-09:00

   TS
Användarvisningsbild
Lill Junior  
#30088 Är nog inte långt borta nu att länstyrelsen beslutar om maskinförbud i skogarna.

Avatar Fallback
grotförare  
#30091 vår maskin går dygnet runt! var nyss å körde grot i på ett riktigt stenigt hygge! fick ställa ut en tank med vatten på hygget!

Användarvisningsbild
Valmet860.1  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#30099 Har hört att många här runtom, har börjat få andra tider. Vår maskin går ungefär 20 timmar om dygnet, alltså så går den alltid natt :D

Avatar Fallback
Trod  
#30100
Valmet860.1 skrev:Har hört att många här runtom, har börjat få andra tider. Vår maskin går ungefär 20 timmar om dygnet, alltså så går den alltid natt :D



Min tanke när jag ställde frågan är ju för att det är VÄLDIGT tort nu.


p.s Så ni som redan kör natten räknas inte :wink: :lol:

   TS
Användarvisningsbild
Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#30103 De enda restriktioner vi har fått är att köra utan band. Dock så åkte de på idag igen på skotaren,den fastnade efter första lasset. Tror inte de kommer att börja brinna där i första taget.
Har hört att vissa härikring har fått ut brandvakter som går och kollar,inte så tokigt.

Avatar Fallback
Kattarp  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#30108 Har alla glömt att vi inte får köra med anställda i maskinerna mellan tolv o fem på morgonen...eller det är ändrat ??
Senast redigerad av Kattarp lör 07 jun 2008, 04:55, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
Henrik K  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#30114 Jag kör frivilligt på morgonar och sena kvällar nu.
Undviker dagens värme.
Kom precis hem nu.
Kört i kväll mellan 22-01,30 ungefär. kom igång sent pga vissa saker. Skulle ha börjat ett par timmar tidigare annars.

Avatar Fallback
Niklas H20  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#30223
Kattarp skrev:Har alla glömt att vi inte får köra med anställda i maskinerna mellan tolv o fem på morgonen...eller det är ändrat ??

det brukar väl aldrig var några svårigheter att få dispans för det?

Avatar Fallback
Kattarp  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#30237
Niklas H20 skrev:
Kattarp skrev:Har alla glömt att vi inte får köra med anställda i maskinerna mellan tolv o fem på morgonen...eller det är ändrat ??

det brukar väl aldrig var några svårigheter att få dispans för det?


Vi fick det i gudrun..men tror inte att man skulle få dispans nu, facket är ganska hårda på det.

Användarvisningsbild
jockekarlsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#30253 för oss är de helt stopp just nu :(

Avatar Fallback
smaland  
#30307
Trod skrev:
smaland skrev:Har försökt köra natt de flesta nätter denna vecka. Men lite segt är det allt. Men maskinerna far destu välare av nattakörning.


Vilka tider kör du?


Ska försöka köra 00:00-09:00

Jag börjar vid 21 och kör fram till 9 på morgonen. Rätt gött att vara helt fri på dagen. Segaste är mellan 3 och 4 tycker jag. Men fint att slå upp dörren och höra när fåglarna börja sjunga och ta en kopp java!

Användarvisningsbild
Valmet860.1  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#30353
Trod skrev:
Valmet860.1 skrev:Har hört att många här runtom, har börjat få andra tider. Vår maskin går ungefär 20 timmar om dygnet, alltså så går den alltid natt :D



Min tanke när jag ställde frågan är ju för att det är VÄLDIGT tort nu.


p.s Så ni som redan kör natten räknas inte :wink: :lol:


Jo jag förstår det :) Våra andra två maskiner går dock helt andra skift än vanligt.
Tror det byts runt 3 på natten där.

Men dom går på holmen, men vi kör lite tomter just nu så alltså slipper vi dom tiderna.
Men igår och idag regnade det. Härligt :D

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).