Hydraulisk bandspännare

Komatsu bild
 Svara  7 inlägg  2455 visningar  0 följer
Användarvisningsbild

Hydraulisk bandspännare

Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#28653 Nån som har testat denna??

http://www.ranturi.fi/index.php?223
Senast redigerad av Engstrand sön 11 maj 2008, 21:21, redigerad totalt 1 gång.

TS

#28675 Här på swelog har dom en grej till att sträcka banden med som ser ut precis som den där men hydrauliken är kopplad till en hjullastare, och den funnkar jäkligt bra hur enkelt som helst att få dit banden...

Sen den där till kedjorna... "kläppen" kallar vi den såna trodde jag alla hade!?!? Hur gör man utan dom? DOm funkar jui också hur fint som helst...

Användarvisningsbild

#28680 Titta lite längre på filmen så ser du kedjespännaren Acke menade :)

Valmet 890 skrev:Här på swelog har dom en grej till att sträcka banden med som ser ut precis som den där men hydrauliken är kopplad till en hjullastare, och den funnkar jäkligt bra hur enkelt som helst att få dit banden...

Sen den där till kedjorna... "kläppen" kallar vi den såna trodde jag alla hade!?!? Hur gör man utan dom? DOm funkar jui också hur fint som helst...

vi har ingen kläpp,men jag vet ju att dom finns...rätt bra..och om man inte har en sån tar man och sätter järnspettet där i stället och slår på stiftkopplingen i stället...

acke skrev:
Valmet 890 skrev:Här på swelog har dom en grej till att sträcka banden med som ser ut precis som den där men hydrauliken är kopplad till en hjullastare, och den funnkar jäkligt bra hur enkelt som helst att få dit banden...

vi har ingen kläpp,men jag vet ju att dom finns...rätt bra..och om man inte har en sån tar man och sätter järnspettet där i stället och slår på stiftkopplingen i stället...

Jag sätter en stor skiftnyckel på undrsidan av stiften och sen slår på kroken. Men en sådan hydralisk bandspännare hade varit fint å ha. Någon som vet vad de går på och om de säljs av någon här i Sverige?

Användarvisningsbild
 Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#28691 Våran "kläpp" som varit med många herrans år!

Bild

TS

#28694 ursäkta trodde filmen var slut efter första filmen...
JA den spännarer kan nog vara bra, vi har en liknande och den är bra.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar
TitelStatistikSenaste svaret
Vedklyv ej hydraulisk av Nordstrem - fre 02 mar 2012, 22:08
i Uppvärmning
3 svar
4996 läst
av Mossebo     
tis 04 jul 2017, 11:22
Hydraulisk lastmaskin av Brorsan - lör 05 aug 2017, 09:12
i Äldre skogsmaskiner (nostalgi)
1 svar
1164 läst
av ATK     
sön 06 aug 2017, 11:50
Hydraulisk tryckstång av Zeb - tis 20 dec 2011, 13:25
i Traktorn i skogen
4 svar
2623 läst
av Zeb     
ons 21 dec 2011, 09:05
Hydraulisk förstyrning? av tomppa_89 - lör 09 mar 2013, 13:57
i Skogsvagn (Huggarvagnar)
2 svar
2421 läst
av tomppa_89     
lör 09 mar 2013, 18:59
Bärgningsvinsch! El eller hydraulisk av stefan andersson - tis 19 aug 2014, 20:00
i Traktorer och processorer

12
19 svar
7561 läst
av Erre     
tor 28 aug 2014, 18:15
Annonser