Skotare

Amerikansk markberedare

10 inlägg 5824 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Amerikansk markberedare

Johan_84  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#19583 <object width="425" height="355"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/eOxm4K1ibj4&rel=1"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/eOxm4K1ibj4&rel=1" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>

Kanske nått att testa i sverige??



   TS
Rottne skotare
Avatar Fallback
Ponsse  
#19587 Han som har den där markbredaren,han bor här i uppland,känner han rätt så bra,men nu ska han sälja skiddern och köppa en ny JD 1710D och markbreda méd istället,det finns absolut inget förarkomfort i den dära.Edvard Hagfält heter han,kanske nån som känner igen han?

Avatar Fallback
nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#19606 JAg läste om han i timberjack bladet... han tyckte ju att 1710 va skit i jämnförelse då :?

Ja ja... där stod det att han hade haft stamlunnare å markberett långt tillbaka, sen haft 1710 å nu övergått till skiddern istället vilket skulle va SÅ bra... han verkar ha ändrat sej :?

Avatar Fallback
Ponsse  
#19610 Nej det är inte han,det är norrlänningen.Den här killen bor vid mig nästan,men jag tror att den maskinen som är på youtube den är såld och det ska vara på väg en ny 1710 istället.Han i JD bladet han hade inte tallrikar på markbredaren,han hade 3 radigt markbrednings arggegat. :wink:

Användarvisningsbild
Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#19611 Lär ju vara stor skillnad på komforten. Man vet ju hur stor skillnad det är på en 4 hjulid å 6 hjulig skördare bara...

Avatar Fallback
nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#19626
Ponsse skrev:Nej det är inte han,det är norrlänningen.Den här killen bor vid mig nästan,men jag tror att den maskinen som är på youtube den är såld och det ska vara på väg en ny 1710 istället.Han i JD bladet han hade inte tallrikar på markbredaren,han hade 3 radigt markbrednings arggegat. :wink:



Oki!
då hänger ja me :lol:

Avatar Fallback
Ponsse  
#19635 haha.Men sen är det juh rena mardrömmen och köra den.Stuttsar och du sitter i taket hela tiden 😡

Avatar Fallback

Skidder ja.

harvesterhead  
#19763 Det finns sexhjuliga skiddrar också tex tigercat 625. Däremot är det avsevärt lägre pris på en skidder och en skotare. Skiddern är dessutom byggd för att dra vilket inte skotaren är. jag har själv svetsat ramar och renoverat midjor så det räcker på markberedare.

Användarvisningsbild
Valmet860.1  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#20609 Jo visst hoppar det och har sig i maskin, men vi markbereder mycket fortare än med 1710:an. :lol: Så är den väldigt stadig och stor. kanske man inte tror men det är ett monster :) Just nu är han inne på service hemma i verkstaden :wink:

Avatar Fallback

Stor??

harvesterhead  
#20656 Tigercats Skidder 625E är 3.30 bred och väger 20860kg ett par hundra mer än 1710 den är på 260 hk..och är typ 1,5 meter kortare. dessutom kommer definetivt midjan att hålla. Hörde att JD inte höll samma garantier på Markberedare som skotare..har hört att JD är lite svår på midjorna.1710 är inte sååå stor i jämförelse se: http://www.tigercat.com/videos/video5.html

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).