Långkran, kan de va nåt??

Komatsu bild
 Svara  22 inlägg  5119 visningar  3 följer

#19028 jag kör med med 8,5 meters,tycker det duger alldels tillräckligt,vill inte ha längre den blir alldels för svag då,den vi har nu ska man inte hålla på lyfta på rak arm med heller,men de ska man väl inte med nån kran på fullt utskjut då kör man lite fel

Användarvisningsbild

#19289 Skickar med en bild på min maskin med långkranen, enbart lite styling inför kameran, det är ju ingen mening att köra så vanligtvis...

#19297 stiligt :D

#19299 här kommer långkran på 950f

#20598 jag har bara kört med lång kran å jag tycker de är kanon! många säger va ska du ha lång kran till som bara kör grot, om skördan har gjort täta vägar så kan man nå dubbla vägar!

timberjack810c skrev:
Ungdomshuggare skrev:Dom jag har åkt med tänker lite så ibland och det är värt pengar och det extra arbete med en lång kran som tror personligen jag att det håller ihop bättre och fördelar tyngden bättre i och med att den är grövre :wink:

Det sista utskjutet brukar ju vara mycket klenare än de utskjut som är på en vanlig (kort kran) :)

klart att man väljer långkran man ökar produtionen samt kör man risanpassat är man nästan tvungen till en långkran blir en ny 1410 med 10 meterskran nästa vecka ska bli intressant

Användarvisningsbild
 Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#22952 När vi kör risanpassat så känns 8,5 meters kranen på 1710an lite kort ibland. Har så många sortiment å är det 50/50 gran/tall så blire många högar som ska få plats.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar
TitelStatistikSenaste svaret
Cranab 6030 långkran av LynxGLX - tor 12 dec 2013, 00:31
i Skotare
6 svar
3072 läst
av Palakangas     
mån 30 dec 2013, 21:22
Annonser