Skotare

Band eller ej i blötan?

32 inlägg 11941 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild
masterchief  
#19256 Det är bara att konstatera att det är olika förutsättningar för skogsbruk upp i norr och här i söder.
Mycket beror på att ni har magrare marker däruppe och inte lämnar så mycket stam per ha.
Sedan är det ofta relativt snäll terräng i norr, även om det naturligtvis finns undantag.
Där vi kör ikring Åtvidaberg är det oftast tuff terräng, medans kommer vi mot Linköping så är det mycket bättre.
Samtidigt så är det många mindre skogsägare härnede och de har en tendens att få skrämselhicka så fort något stort och brett visar sig.
man anpassar maskinparken till kundens behov och mina kunder efterfrågar smidiga maskiner.
Ofta är det gamla södrakunder som haft inne deras gallringsekipage med 1410 i gallring etc. 8)

Rottne skotare
Avatar Fallback
Niklas H20  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#19270 vi körde en lövgallring med h20 skulle bli betesmark men det skulle var mycket träd kvar så det gick inte att få eu-bidrag för de..iallafall så skotades det med en 860, markägaren kom ut o sa"det var en stor maskin" maskin föraren svarade: det är den minsta av denna modellen.. markägaren var nöjd o vi andra hade kul hehe

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).