Skotare

Smw Drivax

8 inlägg 4099 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Smw Drivax

drivax  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#18176 hejsan äger en gammal Drivax men vangnen är söndersprucken och driften är kass på den. gillar denna maskin till mitt lilla skogsbruk och den funkar fint i terängen ändå (inte en sten sålångt ögat kan nå) nu till min fråga jag har tängt att köpa en annan vagn ch jag undrar vilka maskiner man ska titta på om man vill att driften ska fungera i hop medBmboxerns drivhjulsberoende kraftutag???



   TS
Rottne skotare
Avatar Fallback
Famag  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#18266 Den enda vagn som jag vet passar är armens drivna AM kärror. De var tillverkade för just 350:n. Sådana finns utannonserade hos surpluss försäljare. Den vagnen lär det bli mycket jobb att få skogsvagn av. Drivaxeln kan kanske flyttas till din vagn lättare. AM kärrans axel har dessutom diff.

Avatar Fallback

tack för tipset

drivax  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#18284 menjag hadde tänkt nig en skotare vagn typ blondin eller hemek

   TS
Avatar Fallback
Famag  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#18288 Gamla brunett var nog också byggd på 350. Ev lillnalle kan ha rätt utväxling men den satt efter BM 400:an har jag för mig, så den vet jag inte om har samma utväxling.

Användarvisningsbild
Ferguson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#18303 Brunett har hydrauldrift till bakhjulen :wink:

Timmer-kalle 667 och Hemek 350 och 600 bygger på boxer, så dom kärrorna borde passa fint.

Går det inte att laga din Drivax bakända då?

Drivaxarna är bra fräcka 8)

Avatar Fallback
drivax  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#18361 vagnen är rostig då en har använts till göselkörning och sedan ärdet ett oräknebart antl sprickor.dey bästa vore ju att få tag i en lika dan men detvärkr sårt så därför se jag mig om efter alternativ. det behöver ju inte vvara så svårt.

   TS
Användarvisningsbild
Ferguson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#18372 Lägg gärna upp bilder så vi får se på skapelsen :wink:

Avatar Fallback

my pride an joy

drivax  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#18625 kolla under denna rubrik för bilder det blev vist fel!

Smw Drivax my pride and joy under Skotare

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar