Skotare

Avstängning kranfunktion Kockums 84-35??

5 inlägg 3203 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Avstängning kranfunktion Kockums 84-35??

mareka  
#240155 Jag har nyligen skaffat rubr skotare där varken stolsvängningsavstängning eller avstängn. med sep. brytare (den med kransymbolen) fungerar. Till brytaren kommer ström fram och den släpper igenom ström vid påslag men kranen funkar i båda lägena i alla fall. (Nödstopp funkar men då går det ju inte att styra heller!!!) Till vad skall strömmen kopplas för att det ska fungera? Tacksam för alla svar o tips!



   TS
Rottne skotare
Avatar Fallback

Re: Avstängning kranfunktion Kockums 84-35??

Hymax  
#240173 Det sitter ett skiftrelä till kranen/styrning, alltså när stolen svängs framåt kopplas kranen ur och styrning kopplas in.
På den jag körde var stolsbrytaren förbikopplad så elstyrningen funkade inte. För att få det att funka drog jag nån ny kabel till styrningen på nåt sätt, det är mer än tjugo år sedan så jag kommer inte ihåg hur jag gjorde......

Bilder på maskinen hade vart kul att se :smile:

Avatar Fallback

Re: Avstängning kranfunktion Kockums 84-35??

mareka  
#240174 Stolen förbikopplad på min också men styrningen verkar ändras. Vet du var relät sitter? Bilder kommer...

   TS
Avatar Fallback

Re: Avstängning kranfunktion Kockums 84-35??

Hymax  
#240189 Har du nåt elschema?

Avatar Fallback

Re: Avstängning kranfunktion Kockums 84-35??

mareka  
#240220 Inte över detta, endast några över strömförsörjn, värme/ventilation , radio, spolare , belysning o brand etc.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).