Skotare

Elschema till Skogsjan 1088

7 inlägg 7433 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Elschema till Skogsjan 1088

Scania-Tom  
#221946 Hej!

Vi håller på med en Skogsjan 1088 år 1988 på skolan där jag jobbar. Det är ett elfel på drivningen framåt och bakåt och vi vet inte hur det är kopplat då rätt elschema saknas. Är det någon som har ett sådant?
Sen undrar vi också om det finns en förteckning över knappar och reglage i hytten vad de går till. Finns ingen instruktionsbok till maskinen heller.

Mvh Tom



   TS
Rottne skotare
Användarvisningsbild

Re: Elschema till Skogsjan 1088

Godsägarn  
#236088 Heeeej!

Jag har en skogsjan1088 xl 1989 med instruktionsbok =) kan scanna och mejla hele boken om du så vill!

Jimmy.

Avatar Fallback

Re: Elschema till Skogsjan 1088

oljesölarn  
#238788 Kanske redan ordnat sig.

Orginalshemat stämmer inte. jag har ett reviderat handritat i pappers format.
har stökat en del med den där maskintypen.

Användarvisningsbild

Re: Elschema till Skogsjan 1088

pmlunner  
#506481
Godsägarn skrev:Heeeej!

Jag har en skogsjan1088 xl 1989 med instruktionsbok =) kan scanna och mejla hele boken om du så vill!

Jimmy.


Hei!

Det er mulig jeg kan få kjøpt en 1088XL som reparasjonsobjekt. De sier den står i to gir samtidig i Powershiften. Den står i fast i snøen ennå, så jeg får ikke prøvekjørt ennå. Jeg skulle hatt veldig interesse av instruksjonsboken du har. Ble det så du scannet den? Kjenner du maskinene godt? Hur er det med delar og versktadsmanualer osv på disse maskinene?

På forhånd takk! pmlunner@gmail.com er mailadressen hvis du har mulighet til å sende.

HIlsen Pål-Magnus fra Norge.

Användarvisningsbild

Re: Elschema till Skogsjan 1088

Espem  
#704707 Hei, jeg Har en 1088 xxl der 3. Giret ikke slår inn. 1. Og 2. Gir funker bra, men når jeg skifter til 3. Så drar den såvidt men får ingen framdrift. Noen som vet hva det kan være for feil?

Avatar Fallback

Re: Elschema till Skogsjan 1088

oljesölarn  
#704928 Har du rätt oljenivå i lådan?
Är trycket ok?
Har för mig 12-13 bar.

Användarvisningsbild

Re: Elschema till Skogsjan 1088

Espem  
#705304 får alarm på pvc styreenheten. Matartryck står det. 14 bar

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).