Sida 4 av 5
Postat: fre 01 feb 2008, 18:10
av valmet901
De erfarenheterna vi har av 820 är inte bra mer mek än körning om man säger så. Han som skotar efter oss hade en sån innan men det var inte många veckor den gick felfritt. Pumparna gick stup i kvarten samt topplockspackningar och renovering av boggielåder. Så när han bytte till en 810 tyckte han att det var som att komma till himmelriket. Det vet i fan om inte 820 är den sämsta maskin som valmet tillverkat hittils.
Postat: fre 01 feb 2008, 18:12
av 970D
valmet901 skrev:De erfarenheterna vi har av 820 är inte bra mer mek än körning om man säger så. Han som skotar efter oss hade en sån innan men det var inte många veckor den gick felfritt. Pumparna gick stup i kvarten samt topplockspackningar och renovering av boggielåder. Så när han bytte till en 810 tyckte han att det var som att komma till himmelriket.
haha okej aa jag kan förstå det då
Postat: fre 01 feb 2008, 21:12
av Andreas_93
jag är en nybörjare och har bara kört i några månader
det är inte kul att börja köra med en maskin som krånglar
Postat: fre 01 feb 2008, 21:21
av 970D
Andreas_93 skrev:jag är en nybörjare och har bara kört i några månader
det är inte kul att börja köra med en maskin som krånglar
Nej det är aldrig kul att köra när det krånglar.. men ändå nyttigt.. för man kan inte alltid ringa efter en reperatör när det krånglar.. så de e aldrig att kunna reparera själv
Postat: fre 01 feb 2008, 22:49
av Ungdomshuggare
Jag skulle nog inte vilja köra en 810 JD för dom är helt hopplösa för kranen sitter på tok fel:/ Gremo är ruskigt bra har jag hört
Annars så är 1110 JD inte fel heller
Postat: fre 01 feb 2008, 23:12
av 970D
Postat: fre 01 feb 2008, 23:24
av Ungdomshuggare
Mm.. Sne så har vi många 810 på värnamos skogsbruk och jag vet inte om jag kan säga något sämre än en 810 som är väldigt dåliga faktiskt:/ Vi har lagat en 810 2 gånger denna veckan och i början av veckan gick bränsle pumpen sen var det att ringa till lidhult (repratör) som fick laga den maskinen
Postat: fre 01 feb 2008, 23:25
av timberjack810c
Postat: fre 01 feb 2008, 23:25
av 970D
Ungdomshuggare skrev:Mm.. Sne så har vi många 810 på värnamos skogsbruk och jag vet inte om jag kan säga något sämre än en 810 som är väldigt dåliga faktiskt:/ Vi har lagat en 810 2 gånger denna veckan och i början av veckan gick bränsle pumpen sen var det att ringa till lidhult (repratör) som fick laga den maskinen
hehe okej ... har annars hört mycket bra om 810:orna men skenet kan bedra
okej vet du om han som kom och laga den hette Allan?
Postat: fre 01 feb 2008, 23:26
av timberjack810c
Postat: fre 01 feb 2008, 23:30
av Ungdomshuggare
Det låter bra men det är inte allafall på den maskinen.. Man kan ju inte välta vagnen eller hålla över vikten i en slänt
Postat: fre 01 feb 2008, 23:32
av bjorn_k87
Med en 810:a så är man ganska så hjälplös om man kör fast...
Med Gremon så kan man ju välta vagnen och lägga under virke, sen har man ju boggielyften med som har räddat mig många gånger.
Postat: fre 01 feb 2008, 23:40
av Ungdomshuggare
Ja.. En gremo är inte fel tycker jag också
Postat: lör 02 feb 2008, 21:03
av Andreas_93
vilken skilnad är det på gremo 950 och 950r
Postat: lör 02 feb 2008, 21:04
av timberjack810c
Ungdomshuggare skrev:Det låter bra men det är inte allafall på den maskinen.. Man kan ju inte välta vagnen eller hålla över vikten i en slänt
nej men du kan ju hindra maskindelen att vält och om du välter vagnen kan du ofta hjälpa upp den mad kranen