Skotare

Rediga Lass!!

9 inlägg 4996 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Rediga Lass!!

timberjack810c  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#15778 här kommer en bild på en Ponsse buffalo med redigt lass. ps jag har inget med bilden att göra ... jag hittade bara bilden och tänkte att man kunde posta lite bilder på rejäla lass här :D



   TS
Rottne skotare
Avatar Fallback
Niklas H20  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#15795 stackas maskinägare när det börja rasa sönder saker

Avatar Fallback
timberjack810c  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#15804 håller med :D

   TS
Användarvisningsbild
Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#15809 Är väl bara att hoppas att den inte går med såna lass för jämnan!

Avatar Fallback
Valtra  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#15810 jag har sett värre! en 1410:A med breddbankar och fullt med 5,5 m timmer! lasset låg på 32 ton!

Användarvisningsbild
Johan_84  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#15830 Här har jag ett kubb lass, man får ju en del med sig när man lägger dubbellägg. 8)

Användarvisningsbild
masterchief  
#15832 Är du nöjd med Buffalon?
Är det samma kran som på dualen?

Användarvisningsbild

På tal om tung i rumpan...

Lukas_Lundstrom  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#15835 Tippa av ett lass me en Skogsjan 1088 en gång... Medellängd på 5 meter på stocken och backade över en stubbe med traktordelen och sen såg ja himmel mitt i allt... hade en valmet 840 S2 på samma skifte och han fick 2 lass av det... Galet när man tänker efter... Tyvärr har jag inga bilder men lika bra e de... :D

Användarvisningsbild
Johan_84  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#15844
masterchief skrev:Är du nöjd med Buffalon?
Är det samma kran som på dualen?


Jodå jag är rätt nöjd, har varit en del mindre fel på den för att bara ha gått 4500h. Det är en mindre kran än på dualen, men jag tycker det är bra kraft i den. Men maskinen går bra, stor motor och pump. Och med vad jag anser den bästa hytten på marknaden, så visst har man blivit lite frälst :lol:

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).