Sida 1 av 6

Komatsu 895

Postat: ons 07 nov 2012, 19:16
av Kicks
Vad tror ni om Komatsu 895, 20 tonnaren med hyttfjädring, ny däckdimension kan bli intressant :smile:

Re: Komatsu 895

Postat: sön 11 nov 2012, 18:35
av snubblaren
Lite bilder på pjäsen :)

Re: Komatsu 895

Postat: sön 11 nov 2012, 20:29
av Mäki
Ser bra ut hoppas hyttfjädringen kommer att funka.

Re: Komatsu 895

Postat: mån 12 nov 2012, 20:21
av Blivande snickare
Varför har den ett schaktblad framme?
Ska man skotta sig fram, eller?

Re: Komatsu 895

Postat: mån 12 nov 2012, 21:03
av alfred
Ett blad är bra att ha, tex jämna till en sönderkörd väg,flytta snö, lyfta sig med. Hade stor hjälp av det många gånger när jag körde 1710 d.

Re: Komatsu 895

Postat: mån 12 nov 2012, 21:13
av wiktor
fin maskin!! 8) sådana skulle vi ha på skolan i stället för våra små JD810! :grin:

Re: Komatsu 895

Postat: mån 12 nov 2012, 21:37
av Niklas B
Tror det kommer bli en kanon maskin =)

Re: Komatsu 895

Postat: mån 12 nov 2012, 21:38
av hemek_h18
tycker det ser ut som NAF boggielådor, det är inte bra.

Re: Komatsu 895

Postat: mån 12 nov 2012, 21:39
av Sludent
O varför inte det?

Re: Komatsu 895

Postat: mån 12 nov 2012, 22:15
av Smålandshuggarn
Fattar inte heller varför de int e bra?? Vad annars, stenåldersklumpskiten som satt på innan lr?

Re: Komatsu 895

Postat: mån 12 nov 2012, 22:50
av huggarn82
sätter dom in riktiga lager o härdade drev så funkar NAF, o de funkar ännu bättre om man kör med standard lastbärare :!: Det är ALS o Loadflex som knäcker lådorna

Re: Komatsu 895

Postat: mån 12 nov 2012, 22:55
av jmatsson
Ser riktigt bra ut, ska bli kul att få se den i action.

Re: Komatsu 895

Postat: mån 12 nov 2012, 22:56
av Smålandshuggarn
De som knäcker dom e la alla som lastar för mkt o kör för fort i terrängen oavsett lastbärare!? Har man en 12tonnare lastar man 15ton har man en 15tonnare lastar man 18ton osv, fattar inte varför men de lönar sig kanske o göra så....

Re: Komatsu 895

Postat: mån 12 nov 2012, 23:05
av huggarn82
nja har kört rejäla överlass på skotare med standardbärare o dom klarar det bättre, det är bredden utåt som tar knäcken på drev lager o diffar, boggin är inte dimensionerad för o bära lasten så lång utanför hjulen, o en anna sak som oxå knäcker lådorna är att dom kör för fort med exempelvis ALS maskiner

Re: Komatsu 895

Postat: mån 12 nov 2012, 23:22
av Smålandshuggarn
Skulle vilja veta hur den påfrestningen blir annorlunda eftersom lastvikten hamnar på samma ställe som me standardrede? Ja de fattar ja inte heller meningen me o göra, anledningen te o ha dämpat lastutrymme o hyttdämpning mm e ju att öka komforten för föraren men kör man dubbelt så fort som om man kör utan all dämpningen tar ju föraren lika mkt stryk, men boggilådor, däck o transmission går de ännu värre åt.